even voorstellen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

even voorstellen

Berichtdoor Barfplaats

CarlosGubbels
1-ster

even voorstellen

Berichtdoor CarlosGubbels » Vr 30 Sep 2011, 20:25

Beste Barfers,
Ik zal mij even voorstellen: Sinds enkele jaren heb ik een kruising poedel-terriër, gekregen van mijn moeder omdat ze er niet meer voor kon zorgen, hij is nu 6 jaar oud. Eén jaar geleden heb ik een Engelse Cocker uit het asiel gehaald, ze was een inbeslag genomen fokteef en helemaal niet zindelijk en eigenlijk geen manieren....na enkele maanden is ze de meest lieve en aanhankelijke hond die ik ooit gehad heb, ze is nu 4 jaar. Enkele maanden geleden is er nog een hond bijgekomen, ook uit het asiel gehaald en wat het is weet ik eigenlijk niet. Het asiel zegt een Springer Spaniel, de trimsalon zegt een Welsh Springer en de groenteman zegt dat het een Heidewachtel is......het is dus een mysterie, niemand weet het. Het is echter een hele lieve en superbeweeglijke hond, een rue van 2 jaar oud. Omdat de twee honden van het asiel veel te dik waren heb ik ze op dieet gezet en ben mij meer gaan verdiepen in de voeding. Vroeger heb ik een hond gehad die ik BARF gaf, echter de situatie laat het nu niet toe om Barf te geven en ik ben op Kvv uitgekomen. Ze krijgen nu elke dag Energique, wat ze dolgraag eten. Echter de vacht word steeds doffer en dat was toen ze brokken kregen helemaal niet het geval, die had toen een prachtige glans. De dierenwinkel adviseert om naast Energique brokken te geven omdat het nodig is voor de tanden maar zoals ik op de site kan lezen werkt dat juist averechts. Ik heb dus besloten om alleen Energique te geven en ben sinds vandaag schapenvet bonbons van biofood erbij aan het geven. Kan iemand mij vertellen of ik zo goed voer en wat ik kan doen om de vacht weer mooi glanzend te krijgen?
Ook ben ik erover aan het denken om Darf Eko te gaan geven, deze kan je gemakkelijk bestellen bij lupa diervoeding zag ik. Is het echt beter om Bio te geven? En dan nog een laatse vraag: de honden liggen nu overdag in de tuin en we hebben een tuinhuis voor ze gebouwd, 's nachts liggen ze in het tuinhuis maar hoe gaat dat in de winter? Bij welke temperatuur moeten ze naar binnen? Alvast bedankt voor de reacties.
Met vriendelijke groet, Carlos ...Igor...Puck & Lisa

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”