weer wobenzym

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

weer wobenzym

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

weer wobenzym

Berichtdoor vagebond » Ma 26 Sep 2011, 08:15

Hai, ben ik weer hoor, de jongste teckel is nu voor de 1ste x loops geworden, zal ik haar nu wobenzym geven, gewoon preventief. Heb het hier nog liggen nl. En dan 2x 2  tabletten, daarna afbouwen naar 1x1 of zo? Of overdrijf ik nu een beetje. Eigenlijk heb ik nooit iets gegeven bij de loopse teven, maar nu wel een beetje angstig geworden. Groetjes Ingrid
Lizzy
Moderator

Re: weer wobenzym

Berichtdoor Lizzy » Ma 26 Sep 2011, 08:23

Ik zou niks geven. If it ain't broken, don't fix. Ik probeer mezelf ook steeds in te geven dat loopsheid geen ziekte is. En ja, we weten allemaal dat het 4 tot 12 weken na de loopsheid een BMO kan geven maar volgens mij is het beter gewoon goed op de (vage) symptomen te letten. En na de 1ste loopsheid zou je normalitair geen BMO kunnen verwachten (ja tuurlijk, alles kan maar BMO's komen in de regel vaker voor bij de iets oudere teef). Overigens is Wobenzym natuurlijk heel onschuldig dus als je het prettig vindt, kun je het geven natuurlijk.
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Ma 26 Sep 2011, 18:34

Toch uit het eerste nestje van Cayenne, heel wat jaartjes geleden, een teefje 1ste x loops en bmo, niet te geloven. Ik geef maar niets, idd de wat oudere teven en zoals Mabiche die na de bevalling ontsteking kreeg, die moet je extra in de gaten houden. Groetjes Ingrid
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”