versvoer.nl

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

versvoer.nl

Berichtdoor Barfplaats

Madra
1-ster

versvoer.nl

Berichtdoor Madra » Ma 19 Sep 2011, 11:26

Hallo iedereen,
We gaan binnenkort verhuizen dus er is ruimte voor een extra vriezer! Ik heb mijn hond tot nu toe voornamelijk kvv gegeven maar wil toch nu wel echt gaan barfen. Ze vond kipkarkas knagen namelijk wel  leuk toen ze doorhad hoe het moest. :D
Nu vond ik een site www.versvoer.nl. Zij leveren allerlei producten aan huis.
Maar... Er is nu zoveel keus dat ik even door de barfprroducten het bos niet meer zie.
Kan iemand mij helpen een menu samen te stellen? Als ik een begin heb kan ik daarna zelf wel variëren hoop ik.
Mijn hond weegt rond de 30 kilo en wordt 5 in februari.

Alvast heel erg bedankt.
Groeten, Roxana.
Anne in Duitsland
5-sterren

Re: versvoer.nl

Berichtdoor Anne in Duitsland » Ma 19 Sep 2011, 11:58

Hai,

Scroll maar even naar mijn eerste antwoord in index.php/topic,92072.0.html, voor een berekening van de hoeveelheden. Of ga even naar de website (klik op het icoontje links boven aan deze pagina) en ga dan naar "barf handleiding" (helemaal rechts) en dan naar "barf rekenhulp" (helemaal onderaan). Dan weet je om te beginnen hoeveel je moet voeren van alles.

En tja, daarna mag je het invullen zoals je wilt! Begin maar met zachte botten: kip, eendennekken, konijn. Dat zijn al drie soorten. Pak daar nog spiervlees van twee diersoorten bij, en orgaan van het een of ander. En dan ga je gewoon beginnen. Izza iisi!

Laat je niet gek maken door al die produkten - je hoeft ze niet allemaal tegelijk uit te proberen! Begin met vijf - zeven soorten, en als je hond alles lust (of niet), probeer je de volgende keer een paar andere soorten uit.

Succes!
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Ma 19 Sep 2011, 11:58

Madra schreef:Hallo iedereen,
We gaan binnenkort verhuizen dus er is ruimte voor een extra vriezer! Ik heb mijn hond tot nu toe voornamelijk kvv gegeven maar wil toch nu wel echt gaan barfen. Ze vond kipkarkas knagen namelijk wel  leuk toen ze doorhad hoe het moest. :D
Nu vond ik een site http://www.versvoer.nl. Zij leveren allerlei producten aan huis.
Maar... Er is nu zoveel keus dat ik even door de barfprroducten het bos niet meer zie.
Kan iemand mij helpen een menu samen te stellen? Als ik een begin heb kan ik daarna zelf wel variëren hoop ik.
Mijn hond weegt rond de 30 kilo en wordt 5 in februari.

Alvast heel erg bedankt.
Groeten, Roxana.

Probeer zelf eens een voorbeeldmenu te maken en dan iedereen er naar te laten kijken 8)
Miranda 1
5-sterren

Berichtdoor Miranda 1 » Ma 19 Sep 2011, 13:09

Op de site van gelukkig dier kun je ook berekeningen maken. Zelf vind ik dit erg handig, want je krijg het in je email. En daarbij kun je aanklikken wat voorbeelden zijn van bijvoorbeeld vleesbot, orgaan en vlees. Ik kan er niet bestellen, ivm woonplaats, maar ik heb er veel hulp aan gehad.
Ik ga mijn hond van 35 kilo Barfen. Ik heb ook een eerste weekmenu gemaakt en volgens mij klopt hij aardig. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 792.0.html Ik heb het expres simpel gehouden in het begin, niet teveel diersoorten, maar wel voldoende. Mijn hond is ietsje zwaarder, dus misschien heb je er iets aan.

En je leert er echt het meeste van om het zelf te maken, dan krijg je tips van andere waar je echt wat aan hebt en veel van leert. Veel op het forum lezen en opschrijven, daar heb je ook veel aan. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om zelf een menu te maken.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Ma 19 Sep 2011, 13:22

Heb je de superhandige rekenhulp al gevonden op de site?

Het nadeel van een menu laten maken, is dat je dan zelf niet begrijpt waarom het zo in elkaar zit.
Eigenlijk is het een kwestie van beginnen, even de percentages uitrekenen en dan valt het best mee.
Mij leek het ook heel ingewikkeld in het begin, maar het is heel goed te doen hoor!
Succes!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”