hoe lang puur utero geven?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Ma 19 Sep 2011, 08:05

Het is nu 5 weken na de loopsheid van Mabiche, dat ze puur utero heeft gekregen. Hoe lang moet ze het nog hebben? Ik heb het 2x per dag zo'n 14 druppels gegeven. Gr. Ingrid
Lizzy
Moderator

Re: hoe lang puur utero geven?

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Sep 2011, 08:19

Waarom geef je Puur Utero, als ik vragen mag?
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Ma 19 Sep 2011, 14:26

In januari heeft ze  2 dagen na de bevalling een ontsteking (baarmoeder?) gehad, dus nu gewoon voor de zekerheid. Had haar tijdens de loopsheid ook wobenzym  gegeven, of is het teveel dan nu? Gr. Ingrid
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 19 Sep 2011, 14:35

Aha, zo. Preventief dus. Heeft ze vieze afscheiding? Of andere symptomen die wijzen op een baarmoederontsteking?

Ik vind dit zo'n lastige..... Ik snap dat je bang bent voor een BMO. En ik weet ook dat deze in de regel 4 tot 12 weken na het einde van de loopsheid optreden. Dus ik snap dat je Wobenzym bent gaan geven (en dat is zeer onschuldig en prima) maar ik ben zelf niet meer zo gelukkig met het preventief toedienen van Puur Utero. Een beetje in de zin van "if it ain't broke, don't fix", maar misschien ben ik in deze niet de juiste persoon om het aan te vragen (ik heb nu te vaak minder goede ervaring met dit middel gehad, waarbij er juist afscheiding ontstond na het starten van het gebruik).

Ik hoop dat je andere reacties krijgt waar je meer aan hebt!
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 19 Sep 2011, 17:21

Ik geef doorgaans 1 flesje en als er dan nog uitvloei is, dan gaat de Utero 't 'm ook niet doen. Daar stop ik dan dus mee. Is er uberhaupt geen uitvloeing dan kun je nu wel stoppen.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Di 20 Sep 2011, 18:40

Als er geen tekenen van baarmoederontsteking zijn zou ik het niet geven. Het lastige van homeopathie is dat het middel dat helpt tegen een baarmoederontsteking er ook een kan veroorzaken als je het onnodig geeft.
Preventief helpt het niet echt.
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Wo 21 Sep 2011, 14:53

Na, acuut mee gestopt nu. En wobenzym  dan? Dat mag je wel preventief tijdens de loopsheid geven? Gr. Ingrid
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 21 Sep 2011, 14:56

vagebond schreef:Na, acuut mee gestopt nu. En wobenzym dan? Dat mag je wel preventief tijdens de loopsheid geven? Gr. Ingrid

Ja, dat kan echt geen kwaad Ingrid.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”