vraagje over Kiezebrink mixen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Za 17 Sep 2011, 01:42

Hoi!

Kunnen de Kiezebrink mixen als compleet voer gegeven worden als ik de verschillende smaken zou gebruiken?(don't shoot me, ik ben nog leek op het vlak van KVV/BARF,NRV) Hoe izjn ze samengesteld? Volgens de barfpercentages of is het iets totaal anders?
Mijn eerste idee was om Shaweca te voeren, maar nu zag ik op de website die kiezebrinkmixen en vroeg ik mij af of dit een goed alternatief zou zijn.
Kan iemand mij een prijslijst bezorgen van Kiezebrink? Ik had al een mailtje gestuurd naar KB, maar tot nog toe geen reactie. Ik kan mij ook niet registreren op de webshop dus kan ook geen prijzen zien.
Ik ben benieuwd naar de reacties... :-)

Grts,
Kim
Jump
4-sterren

Re: vraagje over Kiezebrink mixen

Berichtdoor Jump » Za 17 Sep 2011, 09:30

Ik heb je een mailtje gestuurd met de prijslijst.
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Za 17 Sep 2011, 09:46

Nee, de Kiezebrinkmixen kunnen niet als compleet voer gegeven worden, maar met de juiste afwisseling en toevoeging van spiervlees kun je er wel een compleet menu van maken. Op de site van Kiezebrink kun je er meer info over vinden.
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Zo 18 Sep 2011, 05:54

Kiezebrink zelf zegt van wel, zie schema in de link =

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=38
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Zo 18 Sep 2011, 11:19

Claudia N schreef:Kiezebrink zelf zegt van wel, zie schema in de link =

http://www.kiezebrink.nl/index.php?pid=38

"Samen met onze gemalen spiervlees, kunt u met bovenstaande mixen een compleet menu samenstellen. " De mixen zelf zijn niet compleet, maar je kunt er wel een compleet menu mee maken met toevoeging van spiervlees. En die link bedoelde ik inderdaad.
kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Zo 18 Sep 2011, 12:08

Inderdaad, ook gelezen...
Ik zou met 4 van de 5 eerste mixen en de zalmmix en gemalen vlees een menu samenstellen. Af en toe ook hazenmix, fazantenmix en bosduifmix (hele prooidieren)
Ok zo?
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Zo 18 Sep 2011, 13:48

je kan op de site van kiezebrink de samenstelling van de mixen vinden. aan de hand daarvan kan je een menu maken met de percentage's die je wilt voeren.
kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Zo 18 Sep 2011, 21:07

is het kwalitatief evengoed als Shaweca, of minder? Misschien mag ik die vraag niet stellen, maar ja... Of misschien kunnen jullie jullie ervaringen zeggen over Kb... :-) Ik ken er echt weinig/niks van, daarom al die vragen ook
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Ma 19 Sep 2011, 10:23

Ik weet niet zoveel over de kwaliteit van het spiervlees van beiden, maar het grootste verschil is dat in Shaweca 15% groente zit en in Kiezebrink niet. En van Kiezebrink weet je welke organen erin zitten en in welke hoeveelheden.
kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Ma 19 Sep 2011, 11:12

Meike en Daisy schreef:Ik weet niet zoveel over de kwaliteit van het spiervlees van beiden, maar het grootste verschil is dat in Shaweca 15% groente zit en in Kiezebrink niet. En van Kiezebrink weet je welke organen erin zitten en in welke hoeveelheden.
Dat vond ik inderdaad ook zo interessant aan Kb. Bovendien is het een beetje goedkoper :-) Nu ja...dat is niet het ALLERbelangrijkste. Daar Kb zo populair is denk ik wel dat het vlees van ok kwaliteit is.
Vanwaar ben je eigenlijk? België? Waar ergens? Ik nog steeds op zoek naar mensen uit de regio om samen te bestellen :-)
Lupa probeert mij in contact te brengen met klanten uit mijn omgeving. Hopelijk lukt het... :-)
Groetjes
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Ma 19 Sep 2011, 15:35

Misschien een oproepje plaatsen op de verzamel-plaats? Er zijn veel kleinere verkooppunten van barfproducten die ook de kiezebrinkmixen verkopen. Ik weet niet welke in Belgie allemaal, maar via google kwam ik terecht bij deze bijvoorbeeld: http://www.animalfoods.be/en/frozen-food en ik zag dat Kiezebrink ook een belgische site heeft, dus misschien ook een belgisch afhaaladres?

Je vraagt ook of je met 4 van de 5 eerste mixen en zalm en vlees een compleet menu kunt samenstellen. Ik weet niet welke mixen dit zijn, maar dat kan vast, eventueel met nog wat toevoegingen van bepaalde organen.
Thea
5-sterren

Berichtdoor Thea » Di 11 Okt 2011, 09:21

Hoi ik weet niet waar je wwon?
Als je in NL woon kan je mss via Caroba bestellen. Die heeft alles van Kiezebrink volgens mij.
En de prijzen zijn nog een paar centen lager als bij Kiezebrink zelf ;)
Monoxxide
3-sterren

Berichtdoor Monoxxide » Di 11 Okt 2011, 09:57

kimi schreef:
Vanwaar ben je eigenlijk? België? Waar ergens? Ik nog steeds op zoek naar mensen uit de regio om samen te bestellen :-)
Lupa probeert mij in contact te brengen met klanten uit mijn omgeving. Hopelijk lukt het... :-)
Groetjes

Hoi,

Van waar ben je in Belgie, ik zit in Limburg (omstreken hasselt). Heb net een bestelling verzonden gisteren naar lupa maar zou er geen probleem mee hebben als je wilt meebestellen de volgende keren.
kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Di 11 Okt 2011, 11:56

Monoxxide schreef:Hoi,

Van waar ben je in Belgie, ik zit in Limburg (omstreken hasselt). Heb net een bestelling verzonden gisteren naar lupa maar zou er geen probleem mee hebben als je wilt meebestellen de volgende keren.
van de kust... heb intussen al kunnen meebestellen met iemand uit Deinze. Vrijdag werd er geleverd. Ikz oek mensen van West-Vlaanderen om mee te bestellen volgende keer
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”