even voorstellen en een pupvraag

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Eline van Oosterom
1-ster

Berichtdoor Eline van Oosterom » Vr 16 Sep 2011, 18:29

Hai,

Ik ben Eline van Oosterom en mijn toller Terra is inmiddels 9 en staat voor 90% op kvv. Hoofdzakelijk carnibest, maar heb ook weleens andere merken in huis als ik het tegen kom. De andere 10% barf ik. Ik vind het moeilijk om zelf menu's samen te stellen en mijn vriend walgt ervan  :biggrin2: dus hoofdzakelijk kvv.
Verder doen/ deden we samen fanatiek dogdance maar gezien haar leeftijd is dat nu beperkt tot het geven van demo's. Voor meer info: www.sportdog.nl
Mijn sinterklaascadeautje wordt, als alles goed blijft gaan, een tollerpupje die ik graag op kvv wil grootbrengen.
Ik weet dat calcium erg belangrijk is, maar wat is nu een goed percentage van calcium in pupvoer. En daaraan gelinkt welke kvv is goed voor puppen?
Ik hoor het graag want ik wil het beste voor mijn puppekind....

Gr Eline
Angelique
5-sterren

Re: even voorstellen en een pupvraag

Berichtdoor Angelique » Vr 16 Sep 2011, 19:45

[quote="Eline van Oosterom"]
Hai,

Ik ben Eline van Oosterom en mijn toller Terra is inmiddels 9 en staat voor 90% op kvv. Hoofdzakelijk carnibest, maar heb ook weleens andere merken in huis als ik het tegen kom. De andere 10% barf ik. Ik vind het moeilijk om zelf menu's samen te stellen en mijn vriend walgt ervan  :biggrin2: dus hoofdzakelijk kvv.
Verder doen/ deden we samen fanatiek dogdance maar gezien haar leeftijd is dat nu beperkt tot het geven van demo's. Voor meer info: www.sportdog.nl
Mijn sinterklaascadeautje wordt, als alles goed blijft gaan, een tollerpupje die ik graag op kvv wil grootbrengen.
Ik weet dat calcium erg belangrijk is, maar wat is nu een goed percentage van calcium in pupvoer. En daaraan gelinkt welke kvv is goed voor puppen?
Ik hoor het graag want ik wil het beste voor mijn puppekind....

Gr Eline

[/quote]

Hoi Eline,

Welkom op BARFplaats. :)

Alvast gefeliciteerd met je sinterklaascadeautje, dat heb je prima geregeld zo. :biggrin2:

Je kunt je pup rustig op Carnibest grootbrengen. Daar zit een natuurlijk calciumbron in verwerkt en dat is het beste voor een pup. Bij een natuurljke calciumbron hoef je ook niet zo op de milligrammen te letten wat calcium aangaat. Een teveel wordt...in tegenstelling tot een verhitte calciumbron...uitgescheiden.

Uiteraard is het voor pup ook goed en lekker om daarnaast wat barfhappen te voeren. Vriendlief moet er dan maar aan wennen (wat is dat toch met die mannen ???)
Eline van Oosterom
1-ster

Berichtdoor Eline van Oosterom » Vr 16 Sep 2011, 20:06

Dank je voor je reactie!! Dat is alweer een zorg minder dat ik me niet druk hoef te maken over het calciumgehalte. Tja die mannen.... Hij is gewoon een keer erg geschrokken van een zalmkop die hem vanuit de vriezer aankeek..... Arme jongen :'(
M@rina
5-sterren

Berichtdoor M@rina » Vr 16 Sep 2011, 20:41

welkom en alvast veel voorpret op je pup.

Carnibest, Tinlo barfmenu, haaksbarf, darf, shaweca, Lotgering kvv.... ze beatten alleaal een natuurlijke calciumbron.Sommige oete 4 of 5 diersoorten in drie weken afwisselen, van andere kan je 1 soort geven, die is compleet gemaakt d.m..v een premix. mijn voorkeur gaat uit naar eentje waarvan je de soorten moet afwisselen omdat je dan van allerlei dieren wat voedzaams mee pakt.

Tinlo haaksbarf shaweca zijn daar voorbeelden van.

En af en toe een kippen- of eendennekje , een sardientje of panharing als barfhap is helemaal leuk voor je pup.
Eline van Oosterom
1-ster

Berichtdoor Eline van Oosterom » Za 17 Sep 2011, 10:28

Dank voor je antwoord. Er is dus voldoende keus en ik begrijp dat afwisselen in diersoorten goed is (ook al voor een pup) Dan ga ik maar eens even goed op internet speuren waar wat verkrijgbaar is.
En ja de voorpret is al begonnen, na 9 jaar weer een pup in huis dat zal best even wennen zijn...
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Zo 29 Jan 2012, 23:38

Heej Eline,
Ik zag je naam voorbij komen.... leuk om jou hier ook te zien !
En ik heb je pup al bewonderd op FB :)
Gaat het goed ? en eet ze het vers vlees goed ?
gr Linda
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”