Diarree en bloed bij ontlasting

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ikke1980
2-sterren

Berichtdoor Ikke1980 » Do 15 Sep 2011, 23:37

Beide honden van mijn ouders zijn sinds een aantal maanden aan de kvv (darf eko). De ouwe labrador van 13 is sindsdien enorm opgeknapt maar het kruising collie teefje heeft problemen. Ze poept 2 keer per dag. s. Middags een hard keuteltje, maar elke avond een aantal uur na het eten (ze krijgen 1x per dag eten)  heeft ze diarree! Echt spuitpoep met wat hardere brokjes (sorry voor de details). Ze kan dit ook niet ophouden dan en poept gewoon binnen. En de laatste paar keren zitten er druppeltjes bloed bij! Moet ik me ernstig zorgen maken? Morgen sowieso naar de dierenarts....

Ps. Ze eet goed (ook veel gras overigens), is niet misselijk ofzo en is levenslustig.
Laatst gewijzigd door Ikke1980 op Do 15 Sep 2011, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Parelridder
5-sterren

Re: Diarree en bloed bij ontlasting

Berichtdoor Parelridder » Vr 16 Sep 2011, 07:34

Als dat hondje al maanden diarree heeft zou ik me wel zorgen maken. Over het bloed niet, want dat is waarschijnlijk gevolg van de diarree, niks engs. Zelf zou ik proberen wat er gebeurt als ze de dagportie verdeeld krijgt over vele kleine beetjes per dag. Om te beginnen echt heel kleine beetjes per keer en als dat rust geeft in de darmen het aantal keren per dag stapsgewijze verminderen en de porties per keer dus vergroten.
Krijgt ze het rechtstreeks uit de koelkast? Als ze met diarree reageert zou ik het op kamertemperatuur geven, al weet ik niet of dat ergens op slaat ;)
Succes bij de dierenarts!!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 16 Sep 2011, 08:22

De ontlasting hoort zo natuurlijk niet te zijn. Vreemd, dat ze zoveel uur na de maaltijd nog zulke ontlasting heeft, met onverteerde delen... Ze krijgt 's middags niet ook iets van een snack? Niet verkeerd hoor, om even naar de DA te gaan. Het bloed is waarschijnlijk van het persen. Ik zou me overigens niet zomaar een AB kuur voor laten schrijven! Laat ze liever eerst een ontlastingsonderzoek doen op parasieten en vertering.

En verder zou je probiotica aan de hond kunnen geven. En enzymen (bijv. die van de Tuinen).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”