Mão de Vaça

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Mão de Vaça

Berichtdoor Barfplaats

Xada
5-sterren

Mão de Vaça

Berichtdoor Xada » Do 15 Sep 2011, 13:44

Dit is een onderstuk van een runderpoot en voornamelijk de hoef. Het is spierwit van kleur. Weet iemand hoe dit kan en of het normaal is? Of wordt het ook, net als pens, schoon gemaakt met bleekwater? Wat raden jullie aan, wel of niet voeren. Het is natuurlijk wel een dragend deel.
mysmoothcollies
4-sterren

Re: Mão de Vaça

Berichtdoor mysmoothcollies » Do 15 Sep 2011, 13:49

Lijkt een, No, No........... :-X
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Do 15 Sep 2011, 15:58

Daar zitten alleen maar pezen en ligamenten. Mag wel kaal geknaagd worden maar veel voedingswaarde heeft het niet.
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 15 Sep 2011, 20:45

Ok, dan koop ik het niet. Ik zat er aan te denken omdat ik dan weer een diersoort erbij heb. Maar helaas niet.
Ik heb nu meestal drie diersoorten, dus eigenlijk een soort te weinig. De honden zien er prima uit en zijn goed gezond. Kan ik er een andere soort bij krijgen dan sla ik meteen toe (als het betaalbaar is). Kan ik op langere termijn problemen krijgen met maar drie diersoorten?
Hoe is men er op gekomen dat je minstens vier diersoorten nodig hebt?
Laatst gewijzigd door Xada op Do 15 Sep 2011, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Do 15 Sep 2011, 21:12

Xada schreef:Dit is een onderstuk van een runderpoot en voornamelijk de hoef. Het is spierwit van kleur. Weet iemand hoe dit kan en of het normaal is? Of wordt het ook, net als pens, schoon gemaakt met bleekwater? Wat raden jullie aan, wel of niet voeren. Het is natuurlijk wel een dragend deel.

Wordt een pens schoongemaakt met bleekwater??  :-X
Xada
5-sterren

Berichtdoor Xada » Do 15 Sep 2011, 23:01

Pens wordt hier ook door mensen gegeten. Die is dan inderdaad schoongemaakt met bleekwater. Tenminste dat vertelden ze me. Het is dan ook spierwit van kleur en gesneden in kleine blokjes omdat het niet te kauwen is. Het smaakt ook nergens naar, ook niet naar bleekwater.
Aquillo
5-sterren

Berichtdoor Aquillo » Do 15 Sep 2011, 23:37

Gebeurt in Nederland ook hoor. De islamitische slagers hebben ook allemaal blanke pens naast de vuile pens liggen.
Sommige mensen kopen namelijk groene om ze zelf schoon te kunnen maken. Dus niet vreemd hoor wordt in veel landen door veel volkeren gegeten. En ook gebleekte en gebrande kalfspoten worden zo verkocht hier.
En kijk hier eens zelfs de belgen eten het: http://www.smulweb.nl/recepten/kinder/&query=pensen
http://www.smulweb.nl/recepten/359258/Hoemoetdat-pens
http://www.vankoptotkont.nl/page9/

Wij rauwvoerders kopen natuurlijk het liefst ongespoelde en ongebleekte vuile pens  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Aquillo op Do 15 Sep 2011, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Lorre
1-ster

Berichtdoor Lorre » Za 17 Sep 2011, 01:17

Aquillo schreef:En kijk hier eens zelfs de belgen eten het: http://www.smulweb.nl/recepten/kinder/&query=pensen

Belgen eten witte en zwarte pensen, alleen zijn dat niet de delen van een koemaag die hiermee bedoeld worden ;).  De zwarte pensen noemen jullie in Nederland waarschijnlijk bloedworst :), hoe jullie de witte variant noemen, weet ik niet.
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Za 17 Sep 2011, 09:19

Ja dat klopt wel dat we hier in België een bloedworst soms een zwarte pens noemen en een witte pens is een witte worst. Maar in 2 van de gerechten gaat het wel degelijk om de koemaag.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”