biodog hetzelfde als darf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Do 15 Sep 2011, 11:21

Ik had ergens in een topic gelezen dat sommigen Biodog van de Groene Weg uit Assen voeren. Dat schijnt hetzelfde te zijn als Darf. Op de site van Darf kun je zien dat zij een Groene Weg slagerij hebben. Alleen kost het in Assen 20 cent per kilo duurder. Misschien is dat vanwege de verpakking? Of omdat ze het per kilo verkopen? Darf gaat volgens mij alleen per 5 kilo en is dan in onverpakte blokjes van 250 gram verdeelt. Ik had nl. aan De Groene Weg de vraag gesteld of ik Biodog ook hier ergens in het zuiden kon kopen en kreeg toen als antwoord dat het hier onder de naam Darf verkrijgbaar is. Ongetwijfeld zal dit velen van jullie reeds bekend zijn, maar voor wie het nog niet wist.....Scheelt toch 20 cent per kilo! ;)
ps. Het prijsverschil is zelfs 25 cent zie ik net.
Laatst gewijzigd door Doranto op Do 15 Sep 2011, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
fransbulletje
5-sterren

Re: biodog hetzelfde als darf

Berichtdoor fransbulletje » Do 15 Sep 2011, 12:18

Ik heb Darf en Biodog gegeven en de samenstelling is misschien hetzelfde maar het ziet er echt wel anders uit. Biodog is veel natter na het ontdooien staat echt een laag vocht in de bak. Darf ziet er droger en vind ik beter uit.
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Do 15 Sep 2011, 12:38

Nee het is niet hetzelfde, wel bijna:

Biodog bevat:
Kipkarkassen 50%,
groenten 10%
orgaanvlees 20% (lam/rund/kalf)
spiervlees 20% (rund/lam/kalf/kip)

Darf bevat:
50 % kipkarkassen
20% spiervlees (rund, lam, geit)
20% orgaanvlees (lamslong, lamspens, runderhart, runderlever, rundernier)
10% groenten

Of de percentages nog steeds zo zijn weet ik niet, maar zo stonden ze op de site tot een paar maanden geleden, nu staan de percentages er niet meer bij. (zal er een mailtje naar sturen)
Het verschil is dus dat in Biodog kalf zit en in Darf geit.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Do 15 Sep 2011, 13:07

Biodog en DARF worden i.i.g. door verschillende slagers (lees: zelfstandige ondernemers) gefabriceerd, dus 'hetzelfde' zou ik niet zeggen. De samenstelling van de reguliere variant
DARF EKO is:
50% biologische kipkarkassen (vlees/bot verhouding 50/50)
10% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
10% biologische lamslong en lamspens
10% biologische groenten
5%  biologisch runderhart
5%  biologische rund lever & nieren

DARF ACTIEF bestaat uit:
50% biologische kip en eenden karkassen (vlees bot verhouding 50-50)
15% biologisch rund spiervlees
10% biologisch lams en geitenvlees
  5% biologische lams- en  rund  long en lamspens
10% biologische groenten
  5% biologisch rund hart
  5% biologische rund lever & nieren

Zover ik heb gehoord en gemerkt is er aan deze samenstelling niets gewijzigd, maar het staat niet meer op de DARF website, tot mijn spijt.
Meike en Daisy
5-sterren

Berichtdoor Meike en Daisy » Do 15 Sep 2011, 13:56

Ik heb al antwoord op het mailtje. De verhoudingen zijn inderdaad hetzelfde gebleven, maar ze staan niet meer op de site omdat andere slagers het gingen namaken en het Darf noemden. Hierdoor kregen ze klachten over voer wat ze zelf niet hadden gemaakt.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Do 15 Sep 2011, 14:44

:o Da's ook wat: een koekje maken volgens het recept van de buurvrouw, deze verkopen en dan zeggen dat het koekjes van de buurvrouw zijn ::) Tja en als ze dan te hard gebakken zijn, krijgt buurvrouw te horen dat ze niet waren wat verwacht werd..
Celicaatje

Berichtdoor Celicaatje » Zo 07 Okt 2012, 22:56

Wat vreemd allemaal, vooral omdat ik samen met nog iemand van hier dit voer (biodog) heb samengesteld bij deze slager.
We hebben een lijstje meegenomen met wat de percentages zouden moeten zijn en dat staat helemaal los van Darf of wat dan ook.
Toevallig zag ik dit topic omdat ik al even niet actief ben geweest ivm zieke hondjes en een kat.

Dus nogmaals, dit is helemaal niet hetzelfde als darf. Het enige wat ze gemeen hebben is dat ze beiden aangesloten zijn bij de Groene Weg.
Van darf vallen mijn dieren echt erg af en van dit voer niet. Dus de samenstelling zal dan ook verschillen.
Het ziet er ook heel anders uit! Darf heb ik even gerbruikt bij mijn honden en dat ging niet goed helaas.
Er zijn velen die graag biologisch willen voeren en dan is het aardig beperkt qua aanbod....

Darf zal ik nooit meer gaan gebruiken, onlangs toch nog besteld tegen beter weten in. Maar helaas het gaat niet goed met de Darf hier met zowel de honden als katten. Ik heb nu nog 3 honden en ze doen er allemaal niet goed op. Dat is jammer natuurlijk.....dus nee voor mij geen darf meer. Biodog bevalt mij iig wel erg goed en dat in afwisseling met andere merken...maar hoe dan ook de spoeling is erg dun voor biologisch.
Laatst gewijzigd door Celicaatje op Zo 07 Okt 2012, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”