No Frost diepvriezers...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

No Frost diepvriezers...

Berichtdoor Barfplaats

kimi
2-sterren

No Frost diepvriezers...

Berichtdoor kimi » Di 13 Sep 2011, 20:19

Hoi barfers,

Een vraagje...
Ik ben aan het rondkijken voor een grote vriezer en mijn oog valt op een grote AEG No Frost van 179L.
Als uitleg bij "No Frost" staat oa: diepvriesproducten vriezen niet meer aan elkaar vast.
Dit lijkt mij héél erg handig als je bijvoorbeeld een zakje met verschillende stukken vlees hebt en er telkens slechts 1 of 2 uit nodig hebt. Maar is dit effectief zo dat niets meer aan elkaar vastzit met die No Frost???
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben benieuwd...!

Groetjes,

kim
eelke
Moderator

Re: No Frost diepvriezers...

Berichtdoor eelke » Di 13 Sep 2011, 23:23

Nee, dat werkt helaas zo niet.

Er wordt mee bedoelt dat er geen extra vocht meer aan vriest, dus je hoeft niet meer je diepvries te ontdooien om er een dikke laag met ijs in zit, en droge producten die je er in legt vriezen niet meer vast. Maar vlees tegen elkaar in een zakje is natuurlijk nat en dat vriet wel vast.
Lorre
1-ster

Berichtdoor Lorre » Vr 16 Sep 2011, 01:21

Even gegoogled en dit gevonden qua marketingpraatje: No-Frost diepvriezers voorkomen rijm- en ijsvorming waardoor de diepvriezers beter en zuiniger werken. Ook het onderhoudsgemak is een bijkomende troef van dergelijke diepvriezers.
Bij een traditioneel toestel zet rijm zich om in een ijslaag die zich vastzet op de etenswaren en de binnenwanden van het toestel. Deze ijslaag vertraagt de verspreiding van de opgewekte koude. Hierdoor stijgt het energieverbruik en is regelmatig ontdooien nodig. Dit heeft ook gevolgen voor de energieklasse van het toestel: een A+ toestel met een rijmlaag van 5mm heeft al een meerverbruik van 30 procent, wat neerkomt op een energieklasse C.
Dankzij de No Frost-techniek hoeft de compressor bovendien geen extra inspanningen meer te leveren om de temperatuur op peil te houden. Dit verhoogt de levensduur van diepvriezer. Ook het schoonmaken, of liever schoonkrabben behoort tot het verleden. Schoonvegen met een vochtig doekje volstaat.

Ik kocht me een Liebherr GT 6121 van 572 liter NO-FROST, daar ik niet geloof in het No-Frostverhaal.  Mijn ouders hebben dergelijk toestel... mét ijsafzetting, het was toch een NO-Frosttoestel???  Aan eenieder om te beslissen of je meestapt in dit marketinggebrabbel...

Wil je niet dat jouw aparte stukjes aan elkaar vriezen, leg ze "wijd" uit elkaar op een dienblad (met daarover huishoudfolie) en plaats ze zo in de diepvriezer.  Eens de stukjes bevroren, stop je ze in diepvrieszakjes en zijn ze later makkelijk(er) van/uit elkaar te halen dan wanneer je ze allemaal samen (nat) in één en hetzelfde zakje propt.
Laatst gewijzigd door Lorre op Za 17 Sep 2011, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
kimi
2-sterren

Berichtdoor kimi » Vr 16 Sep 2011, 11:17

Lorre schreef:Even gegoogled en dit gevonden qua marketingpraatje: No-Frost diepvriezers voorkomen rijm- en ijsvorming waardoor de diepvriezers beter en zuiniger werken. Ook het onderhoudsgemak is een bijkomende troef van dergelijke diepvriezers.
Bij een traditioneel toestel zet rijm zich om in een ijslaag die zich vastzet op de etenswaren en de binnenwanden van het toestel. Deze ijslaag vertraagt de verspreiding van de opgewekte koude. Hierdoor stijgt het energieverbruik en is regelmatig ontdooien nodig. Dit heeft ook gevolgen voor de energieklasse van het toestel: een A+ toestel met een rijmlaag van 5mm heeft al een meerverbruik van 30 procent, wat neerkomt op een energieklasse C.
Dankzij de No Frost-techniek hoeft de compressor bovendien geen extra inspanningen meer te leveren om de temperatuur op peil te houden. Dit verhoogt de levensduur van diepvriezer. Ook het schoonmaken, of liever schoonkrabben behoort tot het verleden. Schoonvegen met een vochtig doekje volstaat.

Ik kocht me een Liebherr GT 6121 van 572 liter NO-FROST, daar ik niet geloof in het No-Frostverhaal.  Mijn ouders hebben dergelijk toestel... mét ijsafzetting, het was toch een NO-Frosttoestel???  Aan eenieder om te beslissen of je meestapt in dit marketinggebrabbel...

Wil je niet dat jouw aparte stukjes aan elkaar vriezen, leg ze "wijd" uit elkaar op een dienblad (met daarover huishoudfolie) en plaats ze zo in de diepvriezer.  Eens de stukjes bevroren, stop je ze in diepvrieszakjes en zijn ze later makkelijk(er) van/uit elkaar te halen dan wanneer je ze allemaal samen (nat) in één en hetzelfde zakje propt.
Dank voor uw "wijze" raad...
Rianne145
5-sterren

Berichtdoor Rianne145 » Vr 16 Sep 2011, 12:14

Ik heb een no frost. Hij staat nu 1,5 jaar en ik heb hem nog nooit hoeven ontdooien dus dat werkt wel. Ik weet zo even niet welk merk het is. Wil vanavond wel even kijken (Bauknecht volgens mij???)
De onderste lade geeft wel rijpvorming op op de producten maar daar bewaar ik de dingen die ik snel opvoer, da's dan geen probleem.
202Spots
5-sterren

Berichtdoor 202Spots » Vr 16 Sep 2011, 17:09

Lorre schreef:Ik kocht me een Liebherr GT 6121 van 572 liter NO-FROST, daar ik niet geloof in het No-Frostverhaal.  Mijn ouders hebben dergelijk toestel... mét ijsafzetting, het was toch een NO-Frosttoestel???  Aan eenieder om te beslissen of je meestapt in dit marketinggebrabbel...

Zag toevallig deze topic, en ik kan niet anders annraden om een NO Frost te kopen!
Veel makkelijker dan om de zoveel tijd te ondooien.

En voor Lorre..wanneer je googled op jou freezer, dan staat er duidelijk bij dat het geen" No frostsystem" is
(of er staat "Manueel" bij de beschrijving,met de hand dus)
NoFrostsysteem:Met deze techniek hoef je je koelkast of vriezer nooit meer zelf te ontdooien, maar wordt dit door het apparaat zelf gedaan.
http://www.vergelijk.be/vriezers/liebhe ... pecs.rhtml
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Vr 16 Sep 2011, 20:20

Hier twee oudjes en 1 no-frost. Die doet het goed. Ik heb hem wel eens moeten ontdooien, maar ja de deur was niet helemaal dicht. Domme ik.
Lorre
1-ster

Berichtdoor Lorre » Za 17 Sep 2011, 01:02

202Spots schreef:En voor Lorre..wanneer je googled op jou freezer, dan staat er duidelijk bij dat het geen" No frostsystem" is
(of er staat "Manueel" bij de beschrijving,met de hand dus)
NoFrostsysteem:Met deze techniek hoef je je koelkast of vriezer nooit meer zelf te ontdooien, maar wordt dit door het apparaat zelf gedaan.
http://www.vergelijk.be/vriezers/liebhe ... pecs.rhtml

Ik maakte een foutje, ik heb er één with NO (geen) "NO-Frost", excuus.
Laatst gewijzigd door Lorre op Za 17 Sep 2011, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Ma 19 Sep 2011, 21:30

Ik heb al jaren een no frost kast van Liebherr, en nooit rijpvorming en dus nog nooit hoeven te ontdooien. Zakjes die vochtig zijn vriezen wel aan elkaar, maar dat heeft mijns inziens niets met de no frost te maken.
Omdat het zo goed bevalt staat er sinds een jaartje of zo, zelfs een tweede :D
Linsey
3-sterren

Berichtdoor Linsey » Di 20 Sep 2011, 17:34

Is dat dan zo'n vriezer van Liebherr met de no-frost?
http://www.vandenborre.be/kastdiepvriez ... -20-white-
Of heb je die ook in lagere prijsklasses. Ik vind deze wel super, maar vind het nogal veel geld voor een diepvriezer. :D
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 21 Sep 2011, 20:49

Weet iemand of je een NO-FROST ook in kist kan krijgen?
Ik zie hierover enkel kastvormen voorbijkomen, maar het zou mij wel interesseren als kist.  :)
rupa
4-sterren

Berichtdoor rupa » Do 22 Sep 2011, 09:21

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Do 22 Sep 2011, 13:19

Ok, geen No-Frost in vrieskisten dus...
Spijtig.   :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht