tussendoortjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tussendoortjes

Berichtdoor Barfplaats

Jexx
1-ster

tussendoortjes

Berichtdoor Jexx » Vr 09 Sep 2011, 11:13

Onze Labrador van 8 maanden is net overgestapt van brokken naar KVV. Het gaat heel goed, zijn ontlasting is beter en zijn vacht gaat steeds meer blinken.
Hij krijgt 's ochtends 400 gram smuldier compleet en 's avonds 400 gram smuldier vlees of kip. Tussen de middag iets lekkers om te kauwen (bullepees, oor, pensstaafje of iets dergelijks). Eens per week een eitje met schil.
Ik vraag me alleen af of er niet nog iets van groente bij moet en zo ja, wat dan. Rauwe groente als boontjes, bloemkool, wortelen? Of gekookt? Tomaatjes? Komkommer? Fruit? Wie helpt?
eelke
Moderator

Re: tussendoortjes

Berichtdoor eelke » Vr 09 Sep 2011, 12:18

je hoeft er niet persee groente bij te doen.

Wat ik je wel wil adviseren is om meer de complete versie te voeren, van smuldier heb je ook compleet pens. Nu voer je maar voor de helft compleet. Ik zou de niet-complete vlees versie ook laten vallen, die heeft weinig nut zo denk ik. Kip is dan weer wel een aanvulling omdat dat een ander diersoort is.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 09 Sep 2011, 12:25

Groente hoeft niet per se, hoewel er ook door mensen gezegd worden dat groente essentieel zijn en ook erg bijdragen aan de vacht kwaliteit van de hond.

hier vindt je een hoop info: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... e-en-fruit

je kan je groente dus in een mix voeren en standaard in het menu op nemen, maar je kan het ook rauw als tussendoortje of beloning geven, en dan net wat je hond lekker vindt. mijn Reus bijvoorbeeld is gek op appelschil, wortel, komkommer en banaan. maar mandarijntjes zijn eng, (echt, wegrennen staart tussen de poten eng) en courget vindt hij echt heel smerig. ik geef hem zo nu en dan wat ik zelf over heb bij zijn eten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”