nieuw menu plus suplementen

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

star
3-sterren

Berichtdoor star » Wo 07 Sep 2011, 23:42

Voor de volgende honden :
Sky border collie teef 4 jaar 21kilo (door trauma artrose in elleboog)
Cairo mechelse herder reu 18 weken 24 kilo
Ginger mechelse herder teef 3.5 jaar 30 kilo

Ik voer op het oog en wil in gestrekte positie de ribben kunnen zien, vele zullen dit te mager vinden maar ik sport veel met mijn honden plus de lichamelijke problemen wil ik ze zo dun mogelijk houden.
Ik voer zon 2 kilo per dag aan barf en Darf en 1.5 aan lotgering (sky word snel dik)

Ma.
Lotgering (alleen Cairo)
Vasten (Sky, Ginger op medicijnen na)

Di.
Lotgerin totaal

Wo.
Darf bio

Do.
Darf bio

Vrij.
Paarden snijlingen (1 kilo)
Eenden ruggen (bio 1 kilo)

Za.
Sardien / zalm of panharing
Ei, groenten/ noten mix
pens lappen (1.5 kilo)

Zo.
Geitenvlees (1 kilo)
lamsvlees (1kilo)

Dan krijgen Sky en Ginger op dit moment Doil jonts en puur glucosamine / sashas blend (wil ik beide vervangen door corta rx) en Ginger krijgt puur hernia erbij 2x p.d.

De dierenarts rade mij aan om Cairo ook al glucosamine te geven is dat nodig?

En is het nodig om Ginger nog Cox compositum te geven?

bedankt alvast!
Lizzy
Moderator

Re: nieuw menu plus suplementen

Berichtdoor Lizzy » Do 08 Sep 2011, 07:46

Je voert dus 3 a 4 dagen (voor de jongste) KVV en de rest zelf samengesteld? Gaan ze op zondag/maandag niet aan de slinger van zoveel spiervlees in 1 maaltijd?

Ik geef geen glucosamine preventief. Ik vind dat niks.

Heeft Ginger pijn, dat je haar Cox C wil geven?
star
3-sterren

Berichtdoor star » Do 08 Sep 2011, 13:18

Zad inderdaat te denken om op Zo. geit of lam met kipkarkas te geven ipv alleen spiervlees.

Ginger liep onwijs slecht en heeft van de pijn 2 honden die tegen haar rug aan beukte in spel zo verwond dat ze gelijk gehecht en geniet moesten worden.
Nu is ze dus behandeld en loopt alsof ze nergens last van heeft maar goed ze is keihard en laat geen pijn merken.
Het is een politiehond die met de Hernia gewoon de pakwerker stelde 3 dagen voor haar behandeling.
Ook springen vanuit stilstand (meter afstand) over de 190cm hoge schutting deed ze gewoon.

Het schijnt er ook al lang te zitten aan de artrose te zien en ze had volgens de dierenarts die de fotos heeft gemaakt geoppereerd moeten worden.
Omdat ik van meerdere mensen hier slechte ervaringen van heb gehoord, wilde ik eerst iets anders proberen wat heel goed heeft uitgepakt.

Ze heeft zoiezo pijn gehad maar of ze dat nu nog heeft? Ze heeft iniedergeval in heupen en onderrug artrose zitten (nu al)
Ook had ze voor de behandeling totaal geen rugspieren omdat ze haar rug haast niet gebruikte.
Nu na 2 weken zie je al duidelijk verschil.

De pup zal ik geen gluco meer geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”