Zink vergiftiging symptomen (find??)

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

yvette_van_alert
5-sterren

Berichtdoor yvette_van_alert » Zo 04 Sep 2011, 12:30

Zou Find een zinkvergiftiging kunnen hebben? Hij drinkt als enige uit een kruiwagen. Zou dat alle problemen kunnen geven??
Lizzy
Moderator

Re: Zink vergiftiging symptomen (find??)

Berichtdoor Lizzy » Zo 04 Sep 2011, 13:27

Ik vind dit:

zinc toxicity can, at the very least, cause digestive upset and hemolytic anemia while in the more severe cases cause multi-organ failure and death in dogs. it doesn't take a whole lot to do that in some cases. (how much it takes isn't exactly clear, since it works differently on different dogs.)

En: http://www.petplace.com/dogs/zinc-toxic ... page1.aspx
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Zo 04 Sep 2011, 13:30

En:

Can I give my dog zinc? NO Zinc, a heavy metal, is the 9th most common cause of dog poisonings in 2008. Zinc is necessary for a normal immune system, and the formation of red blood cells. Zinc helps maintain normal blood sugar levels in diabetic dogs, is used to treat skin conditions and to aid wound healing. Excess zinc levels can lead to pancreatitis, or toxicity. Zinc toxicity is usually seen in puppies that are known for eating everything in sight. Especially dangerous are pennies minted after 1982; zinc toxicity can result from the ingestion of only three pennies. When the copper coating of the penny is broken, the zinc core is rapidly absorbed into the dog’s system. Transport crates can have high zinc levels, and you should try to prevent your dog from licking or chewing on the wires. Signs of zinc toxicity are decreased appetite, diarrhea and vomiting, and weakness that can progress to kidney failure. Always consult with your veterinarian before giving your dog any natural or herbal supplements.
Dian
5-sterren

Berichtdoor Dian » Zo 04 Sep 2011, 13:30

ik kan alleen vanalles vinden over vogels met zinkvergifting............ volgens wat ik begrijp zou hij een torenhoog zinkgehalte in zijn bloed moeten hebben...........

bij vogels zijn de symptomen: futloos, weinig eten, diarree, veel urineren, gewichtsverlies en epileptische aanvallen :-\
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Zo 04 Sep 2011, 14:09

Als je hieraan denkt, wat ik me zou kunnen voorstellen,.
Dan zou hij aan het infuus moeten en flink doorspoelen om het gif eruit te krijgen.
En dan iets geven wat de zink absorbeert en wegneemt, volgens mij doet chlorella dat.
Ik zou het zeker proberen ! Sterkte in in ieder geval !
keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Zo 04 Sep 2011, 15:44

Toch iets om nog na te kijken,...
Niet geschoten is altijd mis,....

Wie weet is het dan toch dat?
yvette_van_alert
5-sterren

Berichtdoor yvette_van_alert » Zo 04 Sep 2011, 18:52

Find dronk altijd uit de kruiwagen. Heeft hele kennelpanelen eruit getrokken, apporteerd al het metaal en heeft zo blijkt nu waarschijnlijk de nodige loodhoudend verf binnen gekregen toen hij mijn buitendeur heeft gesloopt. Een zware metalen vergiftiging is dus best een mogelijkheid. Morgen maar op testen
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Zo 04 Sep 2011, 18:58

toch nog een mogelijkheid! is, als daar sprake van is, een lood of zink vergiftiging goed te  behandelen? ik hoop het van harte, heel veel sterkte weer!
yvette_van_alert
5-sterren

Berichtdoor yvette_van_alert » Zo 04 Sep 2011, 21:04

Ook Cobie ( de paragnoste) merkt dat hij er weer zin in heeft. Zij zegt dat de kruiden van Tannetje hem het meest goed doen.

Find slaapt veel en is nog steeds erg rustig maar vanmiddag ook even in t bos geweest samen met Harvey een paar korte sprintjes. Verder is hij nog steeds binnen te handhaven en vanmiddag ook met lesgeven mee geweest in de autobench. Daar was hij zelfs aan t blaffen omdat hij uit de auto wilde. Gisteren en vanochtend wilde hij niets.. alleen maar liggen. En was ik niet verbaast geweest als hij er ineens mee was opgehouden. Alle fut was er uit.
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Zo 04 Sep 2011, 23:15

yvette_van_alert schreef:Ook Cobie ( de paragnoste) merkt dat hij er weer zin in heeft. Zij zegt dat de kruiden van Tannetje hem het meest goed doen.

Find slaapt veel en is nog steeds erg rustig maar vanmiddag ook even in t bos geweest samen met Harvey een paar korte sprintjes. Verder is hij nog steeds binnen te handhaven en vanmiddag ook met lesgeven mee geweest in de autobench. Daar was hij zelfs aan t blaffen omdat hij uit de auto wilde. Gisteren en vanochtend wilde hij niets.. alleen maar liggen. En was ik niet verbaast geweest als hij er ineens mee was opgehouden. Alle fut was er uit.

Misschien dat die kruiden van Tannetje ook binden met zware metalen?

Goed te horen dat hij zich al wat beter voelt, hopelijk zet het door!
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 05 Sep 2011, 07:51

Misschien een idee om hem te ondersteunen met darmclear van de groene os? Dat bindt ontlasting bij diarree en maakt ontlasting zacht bij obstipatie. Bovendien helpt het toxische stoffen en zware metalen afvoeren en herstelt het de darmflora..... Misschien een idee?
yvette_van_alert
5-sterren

Berichtdoor yvette_van_alert » Ma 05 Sep 2011, 09:34

Ik durf hem er niet zo maar wat bij te geven zonder dat aan Tannetje te vragen. Ook omdat ik geen idee heb wat hij nu aan kruiden krijgt  :-[

De gewone dierenarts gaat het vergiftigingscentrum bellen of hij een lood/zink vergiftiging kan hebben.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 05 Sep 2011, 09:41

yvette_van_alert schreef:Ik durf hem er niet zo maar wat bij te geven zonder dat aan Tannetje te vragen. Ook omdat ik geen idee heb wat hij nu aan kruiden krijgt  :-[

De gewone dierenarts gaat het vergiftigingscentrum bellen of hij een lood/zink vergiftiging kan hebben.

Misschien even overleggen met Tannetje?
yvette_van_alert
5-sterren

Berichtdoor yvette_van_alert » Ma 05 Sep 2011, 09:45

Gisterenavond laat nog overleg gehad met Tannetje. En straks vast weer. Zo eerst even zelf naar de dokter ivm mijn strotje en fluisterzachte stemmetje.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Ma 05 Sep 2011, 09:46

yvette_van_alert schreef:Gisterenavond laat nog overleg gehad met Tannetje. En straks vast weer. Zo eerst even zelf naar de dokter ivm mijn strotje en fluisterzachte stemmetje.

Goedzo! Ook voor jezelf blijven zorgen! Sterkte!  :-*
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”