Bomann droger stuk....nieuwe of andere?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Madelief.
4-sterren

Berichtdoor Madelief. » Ma 29 Aug 2011, 13:23

Mijn Bomann droogmachine is stuk. Hij was natuurlijk ontzettend goedkoop, maar nu twijfel ik toch. Ik had hem pas een jaar en heb hem lang niet gebruikt, dus "versleten" is hij niet. Hij zoemt, zwelt aan, gaat bijna uit....etc. Ik vond al dat het zo langzaam droogde de laatste lichting, maar omdat hij in de schuur staat merkte ik niet direct dat hij zo raar doet.

Nu twijfel ik. Kan ik voor een dergelijke prijs eigenlijk wel verwachten dat hij het lang volhoudt? Voor de gebruikers van andere machines: welke hebben jullie en bevalt het prijs/technisch goed en kan hij vaak draaien?

Ik zou hem graag wekelijks laten draaien, dus dan moet hij dat wel enige tijd volhouden (ik vind dat dat wel een paar jaar zou mogen zijn...toch?), wil ik nog steeds goedkoper eigen snacks maken dan kopen op show oid...
Nadia
5-sterren

Re: Bomann droger stuk....nieuwe of andere?

Berichtdoor Nadia » Ma 29 Aug 2011, 13:33

TMG1961
5-sterren

Berichtdoor TMG1961 » Ma 29 Aug 2011, 13:39

Ik heb de mijne bij Aximax gekocht en de bomann heeft 2 jaar garantie. Heb de eerste keer na 7 weken (incl vakantie) een nieuwe gekregen. Toen deze stuk ging boden ze zelf aan de kosten voor terug zenden te vergoeden en ik krijg zodra ze weer op voorraad zijn een nieuwe opgestuurd. Hele verhaal staat in de link van Nadia
Madelief.
4-sterren

Berichtdoor Madelief. » Ma 29 Aug 2011, 13:52

Aha. Dat topic had ik gemist, dank jullie. Ik denk dat ik er maar een mailtje aan waag, maar ook even kijk naar een Severin of Rommelbacher. Die anderen zijn prachtig, maar inderdaad veel te duur voorlopig...ooit!
rupa
4-sterren

Berichtdoor rupa » Di 30 Aug 2011, 10:43

ik kwam nog een mooie droogmachine tegen op het net, is niet goedkoop ( 400,00 ) maar ziet er wel goed uit.

http://www.slowjuice.nl/producten/droog ... droogoven/

groetjes paulien.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 30 Aug 2011, 13:08

Hier http://www.brouwmarkt.nl/catalog/fruit- ... 0_309.html staan ook een paar hele leuke *lekbakjeonderkinplaats*
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Di 30 Aug 2011, 13:30

rupa schreef:ik kwam nog een mooie droogmachine tegen op het net, is niet goedkoop ( 400,00 ) maar ziet er wel goed uit.

groetjes paulien.

:o Oef, da's nog erger dan een Excalibur, die prijs! (Ik heb 239 € voor de Excalibur met 9 lades betaald, en volgens mij is het een goeie, want de postbode had de doos gewoon over het hek de tuin in geknikkerd en desondanks snort m'n Exje als een deskundige!)
Madelief.
4-sterren

Berichtdoor Madelief. » Di 30 Aug 2011, 14:12

rupa schreef:ik kwam nog een mooie droogmachine tegen op het net, is niet goedkoop ( 400,00 ) maar ziet er wel goed uit.

groetjes paulien.

Wow, wel een erg mooi ding, maar een héééél pietsie beetje boven mijn budget  :P :'(
Ik denk dat ik eerst maar een nieuwe Bomann koop en dan de oude ter reparatie opstuur als dat inderdaad nog kan.
Ik moet zeggen dat het BPA vrij me wel triggert zoals ook in die machine die TMG1961 in dat topic linkt.

Ben er nog niet uit, maar de Excalibur en aanverwanten liggen écht buiten de mogelijkheden op het moment  :(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”