Dais heeft een jaar lang Enurace voor Piet Snot gehad

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Wo 02 Feb 2005, 09:26

Toen we Dais in oktober 2003 kregen, liet ze wel eens een plas lopen en verloor ze ook zo nu en dan wel eens een druppeltje urine. De DA heeft toen even snel Dais d'r plas bekeken, zag er zo op het eerste gezicht niks vreemds / verontrustends aan en gooide het er toen op dat Dais licht incontinent was omdat ze gecastreerd was (gebeurt wel vaker bij gecastreerde teven). Hij heeft toen Enurace voorgeschreven en dat heb ik Dais braaf ruim een jaar netjes volgens voorschrift gegeven. Dais heeft daarna nooit meer een plas laten lopen, dus wij gingen er vanuit dat de DA gelijk had.
Toen we Dais in januari dit jaar een groene leemkuur gaven, moesten we tijdelijk stoppen met alle "medicijnen" en supplementen, dus ook met de Enurace. We waren bang dat ze weer zou gaan "lekken", maar dat is niet gebeurd. We zijn nu 3 weken verder en Dais is inmiddels al weer klaar met haar groene leemkuurtje. Met de Enurace zijn we helemaal gestopt en wat blijkt nu: Dais is helemaal niet incontinent. De plasjes / druppels urine die ze in het begin liet lopen, dat kwam dus van de stress vanwege haar verhuizing van haar oude baas naar ons en ook door onzekerheid.
Dais heeft dus ruim een jaar voor Piet Snot die Enurace geslikt.
Natuurlijk heb ik mijn DA gebeld om verhaal te halen en om te vragen waarom hij toendertijd niet verder door heeft gezocht, maar hij kon (of wilde) me er niet echt een duidelijk antwoord op geven en zei dat "een beetje Enurace" echt geen kwaad kon.
Maar in Enurace zit ephedrine en ephedrine verhoogt o.a. de spanning op de bloedvaten en andere organen. Nu kreeg Dais wel een mini dosering, maar toch.... Weet iemand of dat kwaad kan, dat ze ruim een jaar lang voor niks die Enurace heeft geslikt?
Hitam
5-sterren

Re:Dais heeft een jaar lang Enurace voor Piet Snot gehad

Berichtdoor Hitam » Wo 02 Feb 2005, 09:34

Als ze op dat moment geen last van bijwerkingen gehad heeft en je bent nu gestopt, denk ik niet dat je alsnog vervelende bijwerkingen kunt verwachten.

Een reguliere dierenarts kan niet zoveel met stress. Dus die grijpt al snel naar de medicijnen. Hij heeft gedacht dat het inderdaad incontinentie van de castratie was.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 02 Feb 2005, 09:41

Pffff.... ja, kl*te.... Ik kan me voorstellen dat je geweldig baalt! Aan de andere kant he.... Stel je had die leemkuur niet gedaan, je was niet met de medicijnen gestopt, hoelang had ze dat spul nog geslikt? Misschien nog wel een paar jaar! Zo. Da's de positieve kijk op de zaak ;).
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Wo 02 Feb 2005, 09:41

Bijwerkingen heeft ze nooit gehad. Alleen dat ze er in het begin enorm druk van werd en continu heel gejaagd rondliep met van die hele grote ogen. Toen hebben we de dosering omlaag gedaan en toen was het weer over.
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Wo 02 Feb 2005, 09:42

Lizzy schreef:Pffff.... ja, kl*te.... Ik kan me voorstellen dat je geweldig baalt! Aan de andere kant he.... Stel je had die leemkuur niet gedaan, je was niet met de medicijnen gestopt, hoelang had ze dat spul nog geslikt? Misschien nog wel een paar jaar! Zo. Da's de positieve kijk op de zaak ;).

Ja, daar heb je ook wel weer helemaal gelijk in. ;D
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Wo 02 Feb 2005, 10:20

Ik had ook een teef die 'lekte' dit deed ze al van jongs af aan, ik kreeg ook eunarace ik heb dat een week of drie gegeven en toen niet meer en het was heel lang over, dan ineens begon het weer en gaf ik het weer een week en dan was het weer heel lang over, nu heeft ze het al jaren niet meer gehad.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Wo 02 Feb 2005, 10:27

Hoewel ik voor je hoop dat het inderdaad voor niks was en ze nu droog blijft denk ik toch dat je een langere periode even moet afwachten.
Mijn hond heeft dat spul vanaf haar 6de jaar gehad en als het perioden erg goed ging stopte ik er een poosje mee om het even aan te zien. soms ging het een maand goed, soms wel een half jaar, maar ze begon altijd na verloop van tijd weer te lekken.
Maar ik hoop het beste voor jou en Daisy, want een lastig probleem is het en het blijft een rommeltje wat je erin moet stoppen.
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Wo 02 Feb 2005, 10:40

ahh bij jouw teef werkte het dus ook zo
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Wo 02 Feb 2005, 10:44

Dais d'r oude baas zegt dat ze het bij hem nooit heeft gehad. Nu zat ze daar wel dag en nacht buiten, dus misschien had ze het wel en heeft ie er niks van gemerkt. Maar misschien was het toch wel gewoon van de stress en onzekerheid. Hopelijk blijft Dais nu droog en anders heb ik altijd nog een potje Enurace achter de hand. Voorlopig gaat het i.i.g. heel erg goed. ;)
sylvia
5-sterren

Berichtdoor sylvia » Wo 02 Feb 2005, 11:25

ja en dan weet je dat je het niet constant door hoeft te geven.
lekker kort

Berichtdoor lekker kort » Wo 02 Feb 2005, 12:28

Mijn vorige hond was niet een beetje incontinent maar heel erg die heeft enurace gekregen vanaf dat ze anderhalf was tot dat ze stierf gekregen (let wel 2 tabletten per dag dan hielden we het redelijk droog) ze is ruim 12 jaar geworden, als je bij die de pillen vergat kon je er een emmer onder zetten, we hebben alles laten onderzoeken wat maar mogelijk was, in Utrecht stelde ze toen voor om een expirimentele operatie te doen daar hebben we toen vanaf gezien.
Laatst gewijzigd door lekker kort op Wo 02 Feb 2005, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren

Berichtdoor Truus » Wo 02 Feb 2005, 19:23

In ieder geval is het heel fijn, dat het nu goed gaat en hopelijk blijft dat ook zo ;).
nanne

Re: Dais heeft een jaar lang Enurace voor Piet Snot gehad

Berichtdoor nanne » Di 15 Mar 2011, 19:46

Onze hond werd op 2-jarige leeftijd incontinent nadat haar baarmoeder een jaar daarvoor verwijderd was. We zijn toen begonnen met enurace en dat heeft ze de rest van haar leven gebruikt...ze is 11.5 jaar geworden dus geen zorgen!!
mysmoothcollies
4-sterren

Re: Dais heeft een jaar lang Enurace voor Piet Snot gehad

Berichtdoor mysmoothcollies » Di 15 Mar 2011, 20:31

Ik heb ook een teefje rondlopen die lekt, deels door stress, deels incontinent tijdens de slaap. Ze heeft het een tijd goed gedaan op homeopathische druppels maar nu dus helaas niet meer. Bij mij is nu het advies gegeven om het een maand te proberen en daarna te kijken of  het terugkomt, komt het terug dan kunnen we altijd nog kijken. Ik heb volgens mij een ander middel gekregen er wordt gesproken over natuurlijke hormonen dus zou het veel kwaad kunnen dan?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”