Hoe lang pens houdbaar in koeling

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Vr 28 Jan 2005, 17:18

Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?
Dan hoef ik niet moeilijk te doen met halfbevroren stukken pens in stukken hakken en weer opnieuw invriezen enzo ;)
Nitus
5-sterren

Re:Hoe lang pens houdbaar in koeling

Berichtdoor Nitus » Vr 28 Jan 2005, 20:20

Vind dat wel wat aan de lange kant :-\, maar je zou het gewoon eens moeten uitproberen en dan de pens in een goed luchtdichte bak (tupperware oid) bewaren. Kun je anders die 2e pensdag niet naar vrijdag verschuiven?
geer
5-sterren

Berichtdoor geer » Vr 28 Jan 2005, 20:24

Volgens mij kan dat wel...het gaat wel onwijs meuren, maar ziek worden ze er niet van.
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Vr 28 Jan 2005, 21:55

Marion schreef:Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?
Dan hoef ik niet moeilijk te doen met halfbevroren stukken pens in stukken hakken en weer opnieuw invriezen enzo ;)

Verse pens is anderhalve dag houdbaar zei de slager van het slachthuis. Zelf sneed ik, toen ik bevroren pens gebruikte, als het een beetje ontdooit was, de helft er altijd af en gooide de andere helft weer in de vriezer.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 28 Jan 2005, 22:41

Marion schreef:Ik heb stukken diepgevroren pens van 1 kilo. Ik gebruik per pensdag 1/2 kilo, woensdag en op zaterdag. Nu is mijn vraag; als ik op woensdag alles ontdooi kan ik dan de halve ontdooide kilo in de koelkast tot zaterdag bewaren?

Hier liggen ze regelmatig een dag of 3 á 4 naast de vriezer, die zijn dan wel vers, die dag geslacht, maar met deze temperaturen buiten liggen ze gewoon in een uitstaande vriezer in de schuur. Ze gaan wel steeds lekkerder ruiken, maar er gebeurd verder weinig mee.
gonny

Berichtdoor gonny » Vr 28 Jan 2005, 22:45

Angelique schreef:Hier liggen ze regelmatig een dag of 3 á 4 naast de vriezer, die zijn dan wel vers, die dag geslacht, maar met deze temperaturen buiten liggen ze gewoon in een uitstaande vriezer in de schuur. Ze gaan wel steeds lekkerder ruiken, maar er gebeurd verder weinig mee.
lekkerder ruiken zegt ze.... ;D ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Vr 28 Jan 2005, 22:48

Zelf zou ik de pens in tween hakken.
Al geloof ik niet dat je hond er ziek van wordt na een paar dagen de pens in de koelkast te bewaren ;)
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Vr 28 Jan 2005, 22:48

gonny schreef:lekkerder ruiken zegt ze.... ;D ;D

Ja hoe komt ze erop ::) ::)
gonny

Berichtdoor gonny » Vr 28 Jan 2005, 22:49

tieneke schreef:Ja hoe komt ze erop ::) ::)
smaken en geuren verschillen..... ;D
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Vr 28 Jan 2005, 23:17

gonny schreef:smaken en geuren verschillen..... ;D

Gadver,de stan alleen al van die verse pens :-X
Nou ja vergeleken met de kruidenmix is het nog heilig ::) ::)
jack
3-sterren

Berichtdoor jack » Za 29 Jan 2005, 20:08

Ik weet uit ervaring dat de pensen bij Angelique erg lekker ruiken. Ik vroeg me al af hoe ze dat voor elkaar kreeg.
tieneke
5-sterren

Berichtdoor tieneke » Zo 30 Jan 2005, 00:16

jack schreef:Ik weet uit ervaring dat de pensen bij Angelique erg lekker ruiken. Ik vroeg me al af hoe ze dat voor elkaar kreeg.

::) ::) ::) ::) ;D ;D
gonny

Berichtdoor gonny » Zo 30 Jan 2005, 00:18

jack schreef:Ik weet uit ervaring dat de pensen bij Angelique erg lekker ruiken. Ik vroeg me al af hoe ze dat voor elkaar kreeg.
;D ;D
Lil
5-sterren

Berichtdoor Lil » Zo 30 Jan 2005, 05:28

Ik snijd de pens voordat ik hem invries altijd al in porties, dan kan ik per keer uitpakken en hoef ik het dus niet opnieuw in te vriezen of bevroren te hakken.

Mijn slager zegt ook dat het iets langer dan een dag buiten de vriezer houdbaar is.
Marion
5-sterren

Berichtdoor Marion » Zo 30 Jan 2005, 09:16

Lil schreef:Ik snijd de pens voordat ik hem invries altijd al in porties, dan kan ik per keer uitpakken en hoef ik het dus niet opnieuw in te vriezen of bevroren te hakken.

Mijn slager zegt ook dat het iets langer dan een dag buiten de vriezer houdbaar is.
ik koop ze bevroren ;)
Ik vind pens echt niet zo stinken hoor :-\
Ik vind het wel vreemd dat veel slagers zeggen dat het maar zo kort houdbaar is in de koelkast in vergelijking tot ander vlees.... Hoe langer ik er over nadenk hoe vreemder ik dat vindt :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”