Wie herkent dit?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Wie herkent dit?

Berichtdoor Barfplaats

renate1985
5-sterren

Wie herkent dit?

Berichtdoor renate1985 » Za 20 Aug 2011, 01:07

Gisteren ochtend begon Basco heel raar te doen en vandaag overdag ook.
Nu gaat het weer goed met hem alleen zijn ogen staan af en toe raar.
De da had het over Horner Syndroom maar normaal is dat maar 1 oog en bij Basco zijn het beide ogen en hij was ontzettend misselijk en zijn ontlasting was gisteren niet goed maar vandaag weer wel. Hij viel steeds in slaap, zoals op het filmpje was hij gisteren de hele dag en vanmorgen en vanmiddag ook. Als hij stond, zat of lag hij kon zijn ogen gewoon niet open houden. Hij leek echt ontzettend moe maar had eigenlijk nog niks gedaan behalve zijn korte wandeling.
Gisteren had hij eerst wit/gele slijmerige ontlasting, daarna grijze klei ontlasting en vandaag weer mooie barf drolletjes.

Herkent iemand dit beeld?
Dit filmpje is van gisteren ochtend.

Afbeelding

hij krijgt nu 2x per dag cerenia tegen de misselijkheid en hij heeft een ab kuur en voor de zekerheid oorzalf. Wanneer het na het weekend niet beter gaat word er een echo van koppie gemaakt om te kijken of daar niks mis is.
Gelukkig is Basco nu zo:
Afbeelding
Dus het gaat nu beter, ik ben me ook bewust dat dat maar tijdelijk kan zijn vandaar dat ik ook hier het filmpje wou laten zien.
Laatst gewijzigd door renate1985 op Za 20 Aug 2011, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
202Spots
5-sterren

Re: Wie herkent dit?

Berichtdoor 202Spots » Za 20 Aug 2011, 01:26

Ja, Bo heeft dit in 1 oog gehad, heeft wel 'n tijd geduurd voordat ik weg was,maar is helemaal goed gekomen.
op pag 5 kan je de laatste foto's zien.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 058.0.html
Het is wel zo dat ie nooit geen lijn aan de halsband mag hebben, maar moet altijd in 't tuig  vast en mag niet aan z'n nek trekken.
Op 't 2de filmpje is het moeilijk te zien of het vlies nog over de ogen zit...?
wanneer het er weer normaal uit ziet dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn dan Horners Syndrome want dat verdwijnt niet in 1 of 2 dagen.
Success met Basco...
Laatst gewijzigd door mahuni op Za 20 Aug 2011, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
renate1985
5-sterren

Berichtdoor renate1985 » Za 20 Aug 2011, 10:02

Senta schreef:Wat een akelig gezicht zeg....En nee ik heb dit echt nog nooit gezien laat staan iets over gehoord, maar het ziet er erg heftig uit zeg!
Hoe kan zoiets nu ontstaan? Is daar een aanleiding voor? Wat fijn dat het nu beter gaat!

Ps je praat op dezelfde manier tegen je hond als ik dat altijd doe :biggrin2:

Ik weet niet hoe dit heeft kunnen ontstaan. Ik vermoed dat hij iets giftigs heeft binnen gekregen en daar zo heftig op heeft gereageerd. Hij is nu gelukkig weer als van ouds. Ik laat hem voor de zekerheid nog rustig vandaag en binnen.

Ik was zo blij dat het goed ging gisteren avond dat ik nog erger tegen hem deed als normaal  :-[
renate1985
5-sterren

Berichtdoor renate1985 » Za 20 Aug 2011, 10:06

202Spots schreef:Ja, Bo heeft dit in 1 oog gehad, heeft wel 'n tijd geduurd voordat ik weg was,maar is helemaal goed gekomen.
op pag 5 kan je de laatste foto's zien.
index.php/topic,59058.0.html
Het is wel zo dat ie nooit geen lijn aan de halsband mag hebben, maar moet altijd in 't tuig  vast en mag niet aan z'n nek trekken.
Op 't 2de filmpje is het moeilijk te zien of het vlies nog over de ogen zit...?
wanneer het er weer normaal uit ziet dan zal het waarschijnlijk iets anders zijn dan Horners Syndrome want dat verdwijnt niet in 1 of 2 dagen.
Success met Basco...

Bij basco was het 2 ogen en horner is altijd aan 1 oog. Het rare was ook dat zijn ogen buiten normaal stonden maar wel afwezig. Het vlies zat niet constant over zijn ogen en zijn oogleden hingen ook niet constant.
Nu gaat het gelukkig weer goed met hem dus ik ben bang dat hij iets giftigs heeft binnen gekregen en daar heel heftig op heeft gereageerd. Ziek is hij vaker geweest maar dit heeft hij nog nooit gehad. Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat het nu weer goed gaat hem.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”