Ingredienten K9 en vragen over gebruik ervan

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Vr 12 Aug 2011, 20:48

Hai, ik lees op de site dat er 85% vlees, botten en bloed in zit. Ik mis dan de organen. Voor een paar daagjes vakantie is dat geen probleem. Ik wil het meenemen naar Zwitserland waar we een aantal dagen een workshop gaan doen, slapen in een hotelkamer en geen beschikking hebben over koel-/vrieskast.

Maar wat als je dit langer zou gaan voeren? (Wat ik overigens niet van plan ben  :))

En het is me niet duideliijk hoeveel ze er van moeten eten? Is er een soort "gebruiksaanwijzing "beschikbaar?
Cindy de Wolf
5-sterren

Re: Ingredienten K9 en vragen over gebruik ervan

Berichtdoor Cindy de Wolf » Za 13 Aug 2011, 16:36

[quote="Ellen Els en Nina"]
Ik wil het meenemen naar Zwitserland waar we een aantal dagen een workshop gaan doen, slapen in een hotelkamer en geen beschikking hebben over koel-/vrieskast.

Maar wat als je dit langer zou gaan voeren? (Wat ik overigens niet van plan ben  :))

En het is me niet duideliijk hoeveel ze er van moeten eten? Is er een soort "gebruiksaanwijzing "beschikbaar?
[/quote]

Ga je met Exarcio mee? Zoja, dan ga je daar geen spijt van krijgen, zo machtig interessant en mooi. En als dat zo is kan je kvv in de vriezers van Flexchalet kwijt. Ze zijn daarmee bekend en er zijn er wel meer die vers voeren. Wel even handig om het aan te geven bij Martin/Brigitte.

Wbt K9 op de zak staat precies wat ze nodig hebben en er zit een maatschepje bij. Dus je kan precies zien hoeveel je hond ongeveer nodig hebt en uitscheppen nu zou ik wel als je met Exarcio meegaat  zo'n 20-30% meer voeren want het is vrij intensief. Verders kan je K9 zo geven en dan daarna laten drinken of je kan het een kwartiertje laten weken in lauw water van ca 37 graden zodat het een papje wordt. Het papje ziet er niet uit maar eigenlijk alle honden vinden het lekker.
Ellen Els en Nina
3-sterren

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Za 13 Aug 2011, 18:31

Flexchalet ken ik, daar komen we al 7 jaar elke winter. Heerlijk voor hond en baas, en inderdaad dan is vriesruimte geen probleem.  Maar geen Exarcio, we gaan iets heel anders doen. Via de rasvereniging (Lagotto) wordt er een workshop Truffelzoeken georganiseerd. Tja en de bijnaam van "ons" ras is "truffelhond" dus dat gaan we maar eens een keer ervaren.

Bedankt voor je tip om extra te voeren, maar dat doe ik standaard bij vakantie en extra inspanningen etc.  ;D

maar nog even over de hoeveelheid.... ongeveer een kwart van wat ze normaal van KVV zouden eten en dat met water aanlengen? Dan weet ik hoeveel ik ongeveer moet meenemen. En natuurlijk eerst ff thuis proberen  ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”