drogen darf eko

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

drogen darf eko

Berichtdoor Barfplaats

Deesje
5-sterren

drogen darf eko

Berichtdoor Deesje » Ma 08 Aug 2011, 21:49

iemand al geprobeerd darf eko te drogen? ik wilde wat meenemen voor de aanvul;ing op vakantie dus het gaat er zo op, samen met eendenmix.. kijken of het wat wordt..
M@rina
5-sterren

Re: drogen darf eko

Berichtdoor M@rina » Ma 08 Aug 2011, 21:57

Geen ervaring met darf wel met tinlo en dat ging prima!
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Ma 08 Aug 2011, 22:13

Ja, dat heb ik al gedaan, 'k was getipt door Cindy de Wolf (ere wie ere toe komt :biggrin2:). Het is prima gelukt, maar je moet het om 't goed droog te krijgen natuurlijk wel lang genoeg laten drogen (afhankelijk van hoe dik de plakjes zijn die je droogt).
Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Ma 08 Aug 2011, 22:34

ik heb het nu helemaal zo plat mogelijk uitgesmeerd en probeer als het gedroogd is het soort val 'rul' te kruimelen en nog een ronde mee te laten drogen..
Deesje
5-sterren

Berichtdoor Deesje » Di 09 Aug 2011, 17:22

het gaat wel aardig.. heb eerst alles uitgesmeerd over het vel, daarna toen het enigszins droog was omgedraaid op het draadvel zodat het aan beide kanten kon drogen en toen de buitenkant droog was heb ik er allemaal zo klein mogelijke stukjes van gemaakt.. qua drogen gaat het goed maar het blijft giga vet natuurlijk.. dat vind ik qua bewaren gewoon een beetje eng..

het staat nu af te koelen en gaat strax in een doosje de koelkast in en dan zo mee.. en dan maar 'snel' opvoeren de eerste dagen..
Cindy de Wolf
5-sterren

Berichtdoor Cindy de Wolf » Di 09 Aug 2011, 19:35

Ja ik. De reguliere eko versie is zeer goed te drogen mits je plakjes snijdt van ca 2mm en dan minstens 20 uur in je machine. Bij mij nog nooit geschimmeld en ik bewaar het buiten de koelkast.
Valerie
3-sterren

Berichtdoor Valerie » Wo 10 Aug 2011, 09:59

[quote="Cindy de Wolf"]
Ja ik. De reguliere eko versie is zeer goed te drogen mits je plakjes snijdt van ca 2mm en dan minstens 20 uur in je machine. Bij mij nog nooit geschimmeld en ik bewaar het buiten de koelkast.
[/quote]

Oh dat zal ik dan ook eens proberen  :) De tinlo ging in ieder geval goed en ze vonden het lekker  :biggrin2:
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”