pipie doen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pipie doen

Berichtdoor Barfplaats

king sky
1-ster

pipie doen

Berichtdoor king sky » Wo 03 Aug 2011, 21:54

mijn hond doet de laatste tijd wel heel veel pipi.het is mij wel opgevallen dat hij dit enkel doet als we weg zijn of als we net thuis komen.het zijn wel niet echt kleine hoeveelheden wat normaal zou zijn bij nervositeit en blijdschap.en dan op andere momenten kan hij hem 5 uur ophouden zonder iets te doen?????ksnap er echt niets van.
May Linn
5-sterren

Re: pipie doen

Berichtdoor May Linn » Do 04 Aug 2011, 00:10

Drinkt hij ook meer?
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 04 Aug 2011, 03:16

Je hondje is nog jong en zijn hormonen en hele ontwikkeling wisselt nog volop de komende maanden.
Daardoor kan het zijn dat het ene moment het zindelijk zijn goed gaat en het het volgende moment nog wat moeilijk is.
Als blijkt dat hij het nu wat minder op kan houden, moet je weer even een stapje terug doen en hem tussendoor een keertje extra laten plassen. Vaak groeien ze er gewoon weer overheen.
Het kan ook zijn dat door de nieuwe manier van voeren hij wat meer vocht binnen krijgt dan dat ie gewend was en dat hij dus ook meer moet plassen en dat ie daar nog even aan moet wennen.
Iets anders is het wanneer het een medische oorzaak heeft. Een hond met blaasontsteking zal vaak ook meer en veel kleine beetjes plassen. En een hond die (door ziekte) heel veel gaat drinken zal ook meer moeten plassen.
Je zou even wat urine op kunnen vangen en dit laten controleren bij de dierenarts om blaasontsteking uit te sluiten. En je kunt even opmeten hoeveel hij drinkt op een dag om te zien of dit binnen de normaal waardes valt.
Sterkte in ieder geval !
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 04 Aug 2011, 07:47

king sky schreef:mijn hond doet de laatste tijd wel heel veel pipi.het is mij wel opgevallen dat hij dit enkel doet als we weg zijn of als we net thuis komen.het zijn wel niet echt kleine hoeveelheden wat normaal zou zijn bij nervositeit en blijdschap.en dan op andere momenten kan hij hem 5 uur ophouden zonder iets te doen?????ksnap er echt niets van.

Wat is pipie doen? Plassen? Drinkt hij ook meer? Ik zou wat urine bij de DA brengen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”