tandsteen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

tandsteen

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

tandsteen

Berichtdoor Kaela » Wo 03 Aug 2011, 20:14

Oscar heeft tandsteen. Niet heel dik, maar wel een bruine laag over zijn gebit. Het wordt niet erger, maar ook niet beter sinds ik ook vleesbot ben gaan voeren.

Heeft iemand hier tips voor? Ik weet niet of het al zo erg is dat het bij de dierenarts schoon zou moeten worden gemaakt. Bij de laatste check werd het wel opgemerkt, maar niet als probleem gezien. Toch zou ik graag, als er iets tegen te doen is, daar wel actie in ondernemen. Zodat hij weer schonere kiezen krijgt.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Robian
5-sterren

Re: tandsteen

Berichtdoor Robian » Wo 03 Aug 2011, 20:28

Een tandsteen krabbertje kopen en het eraf krabben.
Afbeelding

Ik heb van mijn tandarts een krabber gekregen die hij niet zo heel fijn vond werken. Hier werkt het perfect.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Wo 03 Aug 2011, 20:31

Hoe logisch hihi, een tandsteenkrabbertje.

Enig idee waar ik zoiets kopen kan?
Poedelpret
5-sterren

Berichtdoor Poedelpret » Wo 03 Aug 2011, 20:35

http://www.hellamentjoxbestellingen.nl/ ... ndengebit/

Weet niet of het echt werkt maar dit is de site van een hele bekende dieren homeopaat dus het zal geen troep zijn vermoed ik  ;)
charmed
5-sterren

Berichtdoor charmed » Wo 03 Aug 2011, 20:39

Wij hebben ooit de scaler bij Pets Place besteld. Die hadden ze toendertijd niet op voorraad. Weet niet of ze ze nu standaard in de winkel hebben, maar je kan gewoon bij een dierenwinkel vragen of ze hem dan willen bestellen voor jou.
May Linn
5-sterren

Berichtdoor May Linn » Do 04 Aug 2011, 00:10

Zo'n krabber gebruik ik ook bij de oudere hondjes hier, werk prima voor wat bruine plak.
Erg leuk vinden ze het niet, maar ach het is voor het goede doel zeg maar en met wat beleid gaat het prima.
Ik heb er toen 1 gekocht bij een internetwinkel, maar ik weet zo niet meer welke.
miik
5-sterren

Berichtdoor miik » Do 04 Aug 2011, 03:22

Tja en soms is het wel nodig om het gebit een keer grondig door een dierenarts schoon te laten maken. Dan kun je het daarna goed bijhouden dmv poetsen en BArf voeren. Sommige honden laten het zelf schoonmaken met een krabbertje ook niet goed toe. Mijn Vivi uit Spanje had ook veel bruine aanslag, maar bij haar is het er grotendeels af gegaan door het barfen (zij eet nu 3,5 maand Barf).
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 04 Aug 2011, 07:22

Ik denk dat Oscar het wel toe zal laten, de lieverd. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken, dat geeft een beetje een beeld. Zo'n tandenborstel en hondentandpasta verkopen ze in elke dierenwinkel. Dat kan ik altijd eerst proberen en daarna een krabbertje overwegen.

Bedankt voor het mee denken allemaal!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”