nieuw menu

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

nieuw menu

Berichtdoor Barfplaats

Kaela
5-sterren

nieuw menu

Berichtdoor Kaela » Wo 03 Aug 2011, 18:44

Ik kom niet helemaal uit mijn nieuwe menu.

Ik heb nu meer barfproducten in huis en wil dus de hoeveelheid kvv in het menu omlaag brengen. Als we financieel weer ietsje ruimer zitten gaan we de losse koelkast met vriesdeel en losse vrieskast verkopen voor 1 grotere vrieskist. Maar daar hebben we nu nog geen geld voor, dus ik moet nog even roeien met de riemen die ik heb. Omdat ik nu niet veel voorraad kan hebben, moet ik nog kvv voeren omdat ik dat beter op voorraad kan houden.

Ik zit nu alleen te rommelen met % en hoe ik het per dag verdeel. Ik kom qua hoeveelheden op het volgende:

5600 gram per week

Totaal: kvv Barf
Vleesbot 50% 2800 450 2350
Groente 10% 560 0 560
Orgaan 15% 840 300 540
Spiervlees 25% 1400 750 650

Ik weet alleen niet goed hoe ik het over de week moet verdelen. Want ik geef liever 4 keer per week een groter vleesbot, dan 7 keer een kleinere hoeveelheid.

Ik ben nu op het volgende uitgekomen:

Maandag    500 gram kvv en 180 gram groenten
dinsdag      590 gram vleesbot en 270 gram orgaan
woensdag  500 gram kvv en 180 gram groenten
donderdag 590 gram vleesbot en 325 gram spiervlees
vrijdag        500 gram kvv en 180 gram groenten
zaterdag    590 gram vleesbot en 270 gram orgaan
zondag      590 gram vleesbot en 325 gram spiervlees

Ik reken extra's als ei, vis en dingen als noten niet mee. Die krijgt hij op dagen dat we heel sportief zijn geweest extra bij.

Wat nu mijn vraag is: is de verdeling orgaan en spiervlees bij het vleesbot oke, of zou ik die hoeveelheden beter door 4 delen en steeds vleesbot, orgaan en spiervlees op 1 dag voeren?

Zodra ik dat weet, vul ik het menu in met diersoorten. Ik heb veel variatie, dus ik kan er wel iets leuks van maken  :)
May Linn
5-sterren

Re: nieuw menu

Berichtdoor May Linn » Do 04 Aug 2011, 00:04

Je verdeling is prima zo!
Die van mij krijgen ongeveer ook die verdeling (alleen voer ik geen kvv).
Meestal is 2/3 vleesbot op 1/3 vlees/orgaan en daar poepen ze prima op.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 04 Aug 2011, 09:13

Ik moet je eerlijk bekennen dat bij mij standaard het licht uit gaat als mensen KVV of mixen mee tellen.... :-[. Ik snap dat soort berekeningen echt alleen maar wanneer de KVV niet meegeteld wordt (dat wordt immers verondersteld compleet te zijn) en je daarnaast BARF percentages geeft, bijv. 40% a 50% vleesbot, 10% groenten, 10% a 20% orgaanvlees (dat hangt af van het merk KVV dat je voert. Er zijn merken die 15% orgaanvlees verwerken en er zijn merken die 100% orgaanvlees verwerken en alles wat daar tussen zit) en de rest spiervlees. En dat verdeel je dan over de dagen dat je BARF geeft uiteraard.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Do 04 Aug 2011, 10:14

het gaat me nu alleen om de dagen dat ik barf, of de verdeling orgaan en spiervlees bij het vleesbot zo kunnen.

De berekening van percentages heb ik wel goed gedaan, daar het ik wel vertrouwen in. Ik weet alleen niet of zoveel orgaan in een keer kan of dat ik dat beter in 4 porties kan verdelen.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 04 Aug 2011, 18:24

Ik zou idd het orgaan wat meer verdelen maar mijn honden reageren duidelijk op veel orgaan. Tenzij het pens is, daar hebben ze geen problemen mee.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”