Heek

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Heek

Berichtdoor Barfplaats

KarinM
3-sterren

Heek

Berichtdoor KarinM » Wo 03 Aug 2011, 16:38

Hallo,

Even een vraagje. Ik ben nu op vakantie en heb gelukkig wel wat vlees (kipfilet en schapenvlees/kippenvleugels en kippenorganen (hart/lever) kunnen bemachtigen. Ik ga nog rund halen en proberen pens ergens te halen. Maar nu was ik in de supermarkt hier (Servie) en zag ik vis liggen. Vertaald is dit dus Heek. Ik heb gegoogled maar daar word ik niet veel wijzer van. In ieder geval kan ik het (bevroren) zonder kop hier kopen. Is deze vis geschikt voor honden?
Laura2004
5-sterren

Re: Heek

Berichtdoor Laura2004 » Wo 03 Aug 2011, 16:41

Zonde om aan je hond te geven....

Maar verder geen reden om het niet te geven, het is witvis (vergelijkbaar met kabeljauw of tilapia), dus redelijk magere vis. Ik zou zelf liever een vettere vissoort geven (haring, makreel, sardines, ansjovis, zalm etc.)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 03 Aug 2011, 16:44

Je mag het voeren hoor. Maar net wat Laura zegt, het is erg mager en vult ook niet echt lekker. Maar als afwisseling tijdens de vakantie is het prima.
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Wo 03 Aug 2011, 17:32

Uit ecologische overwegingen zou ik die vis niet aanraden.
Het is een diepzeevis wat wil zeggen dat hij niet aangepast is om ermee om te gaan dat er op hem gejaagd wordt.  Hij plant zich heel traag voort en kan daarom maar heel slecht herstellen van populatieinkrimping door vangst.
Er wordt nog maar vrij recent Heek gevangen, omdat er van de gewone soort vis niet te veel meer te vangen valt.  Bovendien kan hij heel vlot gevangen worden, maar het is dus een verhaal van vangen, en gedaan met de soort.
Daarom zou ik het niet doen.

Los daarvan heeft de vis eigenlijk geen smaak en is pas lekker als kok's er een smaak aan geven.  Daarom is hij wel populair, je kan als het ware met een wit blad beginnen.
Maar voor een hond, vers, dus niet zo fantastisch.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”