Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dreetje
#2073031
Weet iemand of er bot doorheen zit
http://www.kiezebrink.eu/pdf/wil/184.pdf

Ik was net porties aan het maken en toen ik er met m'n mes doorheen sneed voelde het
net of ik door kleine stukjes bot sneed.
Volgens de verpakking moet het alleen vlees zijn en kan het botsplinters bevatten.
Het was volgens mij veel meer bot dan een paar botsplinters.
Wat ik eigenlijk wil weten is of ik dit gewoon als spiervlees kan geven.
Door Dreetje
#2073040
[quote="Lonaa"]
Weet je zeker dan dat je hazenvlees hebt, en geen hazenmix?
[/quote]

looptnaardeprullebakdoetdedekselomhoogenkijktnogeensnaardeverpakking

Volgens de verpakking is het hazenvlees.
Laatst gewijzigd door Dreetje op za 30 jul 2011, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2073055
In de hazenvlees schijnen sinds kort ook stukjes bot te zitten. Dit klopt ook wel want ik droog de hazenvlees en sinds kort merk ik dus dat mijn snijmachine door bot heen moet. Volgens mij zit er ook vrij veel bot is voor iets wat verkocht wordt als vlees dan. Denk toch wel zo'n 10-15%.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2073799
Oh jee. Ik heb het van de week besteld. Ik dacht dat het puur spiervlees was. Jammer, want hij lust het graag. Raar dat de prijs dan wel hetzelfde is gebleven als spiervlees zonder bot.
Door charmed
#2074342
[quote="pleuntje"]
Oh jee. Ik heb het van de week besteld. Ik dacht dat het puur spiervlees was. Jammer, want hij lust het graag. Raar dat de prijs dan wel hetzelfde is gebleven als spiervlees zonder bot.
[/quote]Dat was het ook altijd, ik heb het ook nog niet met bot gezien, maar ik bestel al een tijdje de mix, dan ben je het spiervlees alleen niet nodig.
Door Wendi
#2077578
ìk heb het hier ook net binnengekregen, via Lupa, maar niemand wil het hier eten, terwijl ze toch dol zijn op haas.
Zelfds de honden raken het niet aan en als ik het ze geef nemen ze het uit beleefdheid aan en laten het dan vervolgens op de grond vallen.
Volgens mij is het niet goed, maar Lupa zegt van wel.
Hazenmix geeft geen problemen, vallen ze op aan als bouwvakkers, honden en katten
#2077582
[quote="Wendi"]
ìk heb het hier ook net binnengekregen, via Lupa, maar niemand wil het hier eten, terwijl ze toch dol zijn op haas.
Zelfds de honden raken het niet aan en als ik het ze geef nemen ze het uit beleefdheid aan en laten het dan vervolgens op de grond vallen.
Volgens mij is het niet goed, maar Lupa zegt van wel.
Hazenmix geeft geen problemen, vallen ze op aan als bouwvakkers, honden en katten
[/quote]

Ik heb hetzelfde ook een paar keer gehad met de hazenmix van Kiezenbrink, ik vond het verdacht veel op fazant(enmix) lijken en heb daar ook wat van gezegd. Ze gaven aan dat het niet kon, maar volgens mij was het verkeerd gelabeld. Normaal eten de honden fazant niet of moeilijk en haas vinden ze heerlijk, de structuur is anders en het ruikt anders. Ik koop het niet meer...........
Door charmed
#2077662
[quote="mysmoothcollies"]
Ik heb hetzelfde ook een paar keer gehad met de hazenmix van Kiezenbrink, ik vond het verdacht veel op fazant(enmix) lijken en heb daar ook wat van gezegd. Ze gaven aan dat het niet kon, maar volgens mij was het verkeerd gelabeld. Normaal eten de honden fazant niet of moeilijk en haas vinden ze heerlijk, de structuur is anders en het ruikt anders. Ik koop het niet meer...........
[/quote]Fazant herken je duidelijk aan de keur, Fazant is niet rood zoals de hazenmix
#2077671
[quote="Wendi"]
daar zeg je me wat, zou inderdaad heel goed fazant kunnen zijn!
Het is ook helemaal niet bloederig, wat je wel verwacht bij haas
[/quote]

Ik heb dus ook net gemalen hazenvlees van Lupa, is dat dezelfde als die van Kiezebrink? Het vlees is wel rood bij mij. Daisy at het wel, dus als je het kwijt wil...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door