lamspootjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

lamspootjes

Berichtdoor Barfplaats

me and my boys
5-sterren

lamspootjes

Berichtdoor me and my boys » Za 30 Jul 2011, 08:27

zie op de lijst van het ic lamspootjes staan..
iem die al eens geprobeerd?
en hoe zijn de jonge geitenribben, echt jong?
Chunga
2-sterren

Re: lamspootjes

Berichtdoor Chunga » Za 30 Jul 2011, 08:31

Jonge geitenribben verschilt nog wel es.
Soms echt jong, soms iets minder jong, maar zeker wel te doen.
De Dames vinden de jonge geiten ribben en nekken toppie  :D :D
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 30 Jul 2011, 09:38

vanaalst schreef:zie op de lijst van het ic lamspootjes staan..
iem die al eens geprobeerd?
en hoe zijn de jonge geitenribben, echt jong?

Ik koop al sinds jaar en dag mijn ribben bij het IC. En soms krijg ik wel eens ribben die vrij groot zijn maar die ik toch met gewone huishoudschaar kan knippen. Ik knip dan vaak wel de lengte van de ribben. Maar goed, het gebeurd me zelden dat ik ribben te hard vind. Pootjes voer ik niet. Dat is dragend bot.
Martine-Tom
5-sterren

Berichtdoor Martine-Tom » Za 30 Jul 2011, 10:29

Ik had laatst ribben van een zuiggeitje en die waren me toch een partijtje hard :o
Kreeg ze met geen mogelijkheid met de tuinschaar door dus de hele partij maar weggemikt.
De grotere ribben heb ik tot nu toe nooit zo hard gehad dat ik ze niet kon knippen.
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Za 30 Jul 2011, 16:28

mmm wisselend dus...
heb vorig jaar zuiglamribben gehad, nog nooit zulk mooi spul gezien was bij sw, maar dat is best een rot stukkie rijden...
heb ook pootjes gehad van lammeren van 1 dag oud, daar hoeven ze bijna niet op te kauwen..
maar goed dat is ook afwachten..
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Za 30 Jul 2011, 17:11

Lizzy schreef:Ik koop al sinds jaar en dag mijn ribben bij het IC. En soms krijg ik wel eens ribben die vrij groot zijn maar die ik toch met gewone huishoudschaar kan knippen. Ik knip dan vaak wel de lengte van de ribben. Maar goed, het gebeurd me zelden dat ik ribben te hard vind. Pootjes voer ik niet. Dat is dragend bot.

Bedoel je wanneer je de hardheid test? Want ik heb vaak dat ik ribben in de breedte niet doormidden krijg, maar in de lengterichting wel, en ik heb me al vaker afgevraagd wat het criterium voor de hardheid is: lengte of breedte.
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Zo 31 Jul 2011, 12:22

Lizzy, zou je nog even naar deze vraag willen kijken? (De vraag in mijn reactie hiervoor, bedoel ik.)

Ik zie trouwens dat jij ze dan met een gewone huishoudschaar knipt. De ribben die ik in de breedte niet, maar in de lengte wel kan snijden, snijd ik met een snoeischaar; waarschijnlijk zijn ze dan wel gewoon te hard...
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 03 Aug 2011, 08:20

Ik bedoel de lengte van de ribben. Dus neem nou deze ribben:

Afbeelding

Daar knip ik dan van links naar rechts een stuk vanaf. Zodat de ribben korter zijn. Nu zijn dit al korte ribben he. Dus hier zou ik niet een stuk van de lengte af hebben geknipt. Maar dit is bij wijze van voorbeeld.

Het stuk waar de ribben aan elkaar zitten is te hard om met een huishoudschaar door te knippen. Maar, dat stuk bot is vrij broos en kan weinig kwaad. De ribben zijn echter helemaal niet broos. Ik test te hardheid van de ribben dus door een stuk van de ribben af te knippen. Als dat met mijn huishoudschaar niet lukt, pletter ik ze weg.
Anne in Duitsland
5-sterren

Berichtdoor Anne in Duitsland » Wo 03 Aug 2011, 09:05

Ah, zó bedoel je! Ik dacht dat je één enkele rib over de lengte probeerde door te knippen om te testen. Toen ik een tijdje geleden kalfsborstbeen had, zat daar ook nog een stukje rib aan, en over de lengte kon ik dat met een snoeischaar wel knippen, maar dwars over uiteraard niet. (Heb het stukje rib dan ook afgewurgd voordat ik het borstbeen voerde.)

Bedankt voor de toelichting!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”