Ze wil niet eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Ze wil niet eten

Berichtdoor Barfplaats

Lillebill
2-sterren

Ze wil niet eten

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 10:03

Ik heb een pup van 6 maanden.. Ze is met 4 maanden uit spanje naar nederland gekomen.. Ze is opgegroeid op straat en heeft daarna in een opvang gezin gezeten..
De eerste dagen dat ze hier kwam heb ik haar een beetje dogsloversgold gegeven.. Dit om haar niet na de stress van het vliegen meteen op ander voer te zetten.. Ik heb haar nu al een tijd zover dat ze KVV met plezier eet.. Vooral smulldier compleet vind ze heerlijk..
Ik gaf haar die erg vaak omdat ze er zo gek op is..( en ben net verhuisd dus ben nog opzoek naar een plek waar ze andere kvvs kopen)  Zins twee weken eet ze t met lange tanden..t begon met niet meer blij zijn als t eten kwam.. Maar opeten deed ze t wel..daarna zins iets van 4 dagen neemt ze een hapje en loopt dan weg.. Maar zodra ze ziet dat de andere hond t wilt pakken jaagt ze hem weg.. Ze eet dan een paar happen zo van dit is van mij en jij krijgt t niet..en langsaam eet ze dus uiteindelijk haar hele bak bijna leeg..
Ook heeft ze in die 2 weken een soort kale plekjes gekregen.. Ik ben daar mee naar de dierenarts geweest en die zij dat het geen schimmel ofzo was maar een alergische reactie.. Ze heeft een prikje gekregen en ik moest t 2 weken aankijken..
Vanacht hoorde ik haar piepen en toen wou ze gras eten en moest spugen..
Ze is ook wat slank  maarja ze is een podenco ibicenco en die zijn altijd slank.. De da vond haar niet mager toen ik langs was gegaan vrijdag.. Ze weeg 10.7 kilo en is 52 cm hoog.. ( houd er rekening mee dat ze een windhond achtige is )
Iemand een idee wat t kan zijn en wat ik moet doen?( ik heb vanmiddag zoiezo om 14:00 een afspraak bij de da )
Lizzy
Moderator

Re: Ze wil niet eten

Berichtdoor Lizzy » Di 26 Jul 2011, 10:09

Geen idee. Is ze loops/loops geweest? Is haar bek goed geinspecteerd? Misschien heeft ze last van maag/darmen, dat ze niet goed eet.

Wat heeft de DA ingespoten?
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 10:37

Nee ze is niet loops of loopsgeweest.. Kan niks vinden in haar bek..
Wat de da precies heeft ingespoten weet ik niet meer maar ga ik zeker vanmiddag even vragen..
Ja het kan zijn dan ze buikpijn heeft..maar ze eet nu wel een pensstaafje..
Els&Flow
5-sterren

Berichtdoor Els&Flow » Di 26 Jul 2011, 10:55

Als der bekkie goed is en er mankeert niks aan der maag/darmstelsel dan neig ik naar de uitprobeer-fase. zo van: ik moet wel eten, anders eet hij het op, maar eigenlijk wil ik liever iets lekkerders. En misschien trapt het vrouwtje daar wel in-fase.

Maar toch wel eerst ff naar de da, voor een goede lichamelijke apk.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 26 Jul 2011, 12:32

[quote="Lillebill"]
Nee ze is niet loops of loopsgeweest.. Kan niks vinden in haar bek..
Wat de da precies heeft ingespoten weet ik niet meer maar ga ik zeker vanmiddag even vragen..
Ja het kan zijn dan ze buikpijn heeft..maar ze eet nu wel een pensstaafje..
[/quote]
Is ze voordat ze naar Nederland kwam getest op buitenlandse ziekten zoals leishmania en erlichia ?
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 15:10

@ barf ja als het goed is wel.. Ik heb haar via een Duitse stichting..

Net bij de da heb ik bloed laten afnemen om het nogmaals te testen.. Al vind de da t niet overeenkomen met leishmania..  Na aandringen van mij toch bloed afgenomen..
Ze heefteen prikje pgekregen om haar maag rustig te krijgen ook nog een pasta die de beschadigd darm wand herstelt.. Ze had wat bloed door haar poep..
Hopelijk voelt ze zig gauw beter..

De da raden mij aan om rijst te koken en kip te koken.. Normaal krijgen ze hier geen rijst.. Zou alleen kip ook kunnen? Of kan rijst geen kwaad?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 26 Jul 2011, 15:27

Had net een heel antwoord getiept, loopt een poesje over het toetsenbord, antwoord weg  >:(

Rijst zou ik zelf nooit geven, dat voegt niks toe, is alleen maar slecht verteerbaar voor een vers-hond en kan vervelende allergische reacties geven. Kip koken ben ik ook niet van trouwens, ik zou de kip gewoon rauw geven.

Grappig is trouwens dat bij mensen dat advies van gekookte rijst of rijstwater al lang verlaten is als zinloos  ::) gewoon eten wat je altijd eet, liefst niet erg vet of zout, en waar je zin in hebt is het advies tegenwoordig.

Heeft de da een afkrabsel gemaakt van de kale plekjes? En een schimmelkweek? Heb je een idee waarom z/hij denkt dat het met allergie te maken heeft?

Bloed in de ontlasting kan komen door een beschadiging van de darmwand maar bv ook als er ergens een adertje springt, bv door hard drukken tijdens het poepen.

Als ze verder levendig en energiek is, goed drinkt en plast/poept en alleen een beetje mutst met het eten kan het zijn dat ze ff minder honger heeft doordat ze wat minder hard groeit. Minder eten geven kan dan een oplossing zijn, en dan beginnen met een dag niks en dan met een kleine portie eten, bv 1/4 van wat ze normaal krijgt. Bak neerzetten, weglopen, na 5 minuten bak weghalen, of het op is of niet. Volgende dag kan ze het weer proberen.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 26 Jul 2011, 15:42

[quote="Lillebill"]
@ barf ja als het goed is wel.. Ik heb haar via een Duitse stichting..

Net bij de da heb ik bloed laten afnemen om het nogmaals te testen.. Al vind de da t niet overeenkomen met leishmania..  Na aandringen van mij toch bloed afgenomen..
Ze heefteen prikje pgekregen om haar maag rustig te krijgen ook nog een pasta die de beschadigd darm wand herstelt.. Ze had wat bloed door haar poep..
Hopelijk voelt ze zig gauw beter..

De da raden mij aan om rijst te koken en kip te koken.. Normaal krijgen ze hier geen rijst.. Zou alleen kip ook kunnen? Of kan rijst geen kwaad?
[/quote]
Daar heeft je da gelijk in maar bij dit soort vage klachten kan een nieuwe test geen kwaad ;)
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 15:48

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik geef haar dan straks gewoon rauwe kip.. Leek mijzelf ook al beter.. Bedankt voor de bevestiging..
Ze heeft vrijdag inderdaad een afschraapsel genomen en heeft t toen bekeken en zag niks.. Ze heeft naar mijn weten geen kweek gemaakt.. Want dat moet even staan toch? Of kan ze dat meteen zien want dan zou ze t wel gedaan kunnen hebben.
Ze vond het er als een allergische reactie uitzien.. Ik kan wel kijken of ik hier straks een foto kan plaatsen.. Het is namelijk net op het allemaal regen spettertjes zijn.. Die haren zijn donkerder en als je goed kijkt zie je dat t wat kalige plekjes zijn..
Waarom ze t precies denk weet ik niet.. Maar t was haar conclusie omdat ze niks Kon vinden..
Voor t bloed in der ontlasting heb ik een soort pasta gekregen die de darmwand helpt herstellen..

Ja en dat niet eten geven durf ik niet.. Ze is echt heel erg dun., en je kunt haar ribjes tellen.. Ze was eindelijk wat aangekomen.. Maar nu is ze weer dunner.. Ik weet dat ze dun hoort maar ik zou haar zelf liever iets steviger zien..
Of moet ik me niet aanstellen en t gewoon doen.. Heb net wel even haakse barf gehaald.. Kijken of ze dat wel eet..
Niet groeien lijkt me niet logies ze is 6 maanden en schiet momenteel de hoogte in.. Hoop zo dat me meisje zig snel beter voelt..
[quote="Mevroi Kruim"]
Had net een heel antwoord getiept, loopt een poesje over het toetsenbord, antwoord weg  >:(

Rijst zou ik zelf nooit geven, dat voegt niks toe, is alleen maar slecht verteerbaar voor een vers-hond en kan vervelende allergische reacties geven. Kip koken ben ik ook niet van trouwens, ik zou de kip gewoon rauw geven.

Grappig is trouwens dat bij mensen dat advies van gekookte rijst of rijstwater al lang verlaten is als zinloos  ::) gewoon eten wat je altijd eet, liefst niet erg vet of zout, en waar je zin in hebt is het advies tegenwoordig.

Heeft de da een afkrabsel gemaakt van de kale plekjes? En een schimmelkweek? Heb je een idee waarom z/hij denkt dat het met allergie te maken heeft?

Bloed in de ontlasting kan komen door een beschadiging van de darmwand maar bv ook als er ergens een adertje springt, bv door hard drukken tijdens het poepen.

Als ze verder levendig en energiek is, goed drinkt en plast/poept en alleen een beetje mutst met het eten kan het zijn dat ze ff minder honger heeft doordat ze wat minder hard groeit. Minder eten geven kan dan een oplossing zijn, en dan beginnen met een dag niks en dan met een kleine portie eten, bv 1/4 van wat ze normaal krijgt. Bak neerzetten, weglopen, na 5 minuten bak weghalen, of het op is of niet. Volgende dag kan ze het weer proberen.
[/quote]
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 15:49

[quote="Barf"]
Daar heeft je da gelijk in maar bij dit soort vage klachten kan een nieuwe test geen kwaad ;)
[/quote]

Dus t klinkt niet als leishmania?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 26 Jul 2011, 18:03

[quote="Lillebill"]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Ik geef haar dan straks gewoon rauwe kip.. Leek mijzelf ook al beter.. Bedankt voor de bevestiging..
Ze heeft vrijdag inderdaad een afschraapsel genomen en heeft t toen bekeken en zag niks.. Ze heeft naar mijn weten geen kweek gemaakt.. Want dat moet even staan toch? Of kan ze dat meteen zien want dan zou ze t wel gedaan kunnen hebben.
Ze vond het er als een allergische reactie uitzien.. Ik kan wel kijken of ik hier straks een foto kan plaatsen.. Het is namelijk net op het allemaal regen spettertjes zijn.. Die haren zijn donkerder en als je goed kijkt zie je dat t wat kalige plekjes zijn..
Waarom ze t precies denk weet ik niet.. Maar t was haar conclusie omdat ze niks Kon vinden..
Voor t bloed in der ontlasting heb ik een soort pasta gekregen die de darmwand helpt herstellen..

Ja en dat niet eten geven durf ik niet.. Ze is echt heel erg dun., en je kunt haar ribjes tellen.. Ze was eindelijk wat aangekomen.. Maar nu is ze weer dunner.. Ik weet dat ze dun hoort maar ik zou haar zelf liever iets steviger zien..
Of moet ik me niet aanstellen en t gewoon doen.. Heb net wel even haakse barf gehaald.. Kijken of ze dat wel eet..
Niet groeien lijkt me niet logies ze is 6 maanden en schiet momenteel de hoogte in.. Hoop zo dat me meisje zig snel beter voelt..
[/quote]

Nog een keer proberen, sabotage door kittens  >:(

Zo diagnosticeer je een sch[immel:

"Op grond van de verschijnselen kan nooit met zekerheid worden gezegd dat een dier schimmel heeft. Verder onderzoek is dus nodig. Dit onderzoek kan bestaan uit het beschijnen van de aangetaste huid met UV-licht (black-light), het maken van huidafkrabsels voor microscopisch onderzoek of het inzetten van een schimmelkweek.
De methode met UV licht is simpel en snel, maar niet 100% betrouwbaar, want sommige soorten schimmel lichten groen op als ze bestraald worden door uv licht, maar ook huidschilfers, ontstekingsproducten en enkele zalven kunnen een positieve uitslag geven.

Het huidafkrabsel kost iets meer tijd maar is betrouwbaarder. Toch is bet mogelijk dat je net een paar haren treft (bekijkt) die niet aangetast zijn. terwijl het dier toch besmet is.
De kweek is de meest betrouwbare methode, maar ook de kostbaarste. Helaas duurt bet vaak drie weken voor de uitslag bekend is. Dit komt doordat schimmels langzaam groeien"

Van één dag niet eten gaat een hond niet dood. Dus een dag vasten kun je zien als een investering in het oplossen van het probleem. Honden hebben veel minder last van niet eten dan mensen, hun bloedsuikerspiegel blijft veel beter op peil. En het geeft haar de gelegenheid om weer te ontdekken wat honger inhoudt,

Ze zal zeker nog de hoogte in gaan maar op deze leeftijd groeien ze relatief veel langzamer dan als pup. De overgang kan behoorlijk plotseling gaan. En dan hebben ze gewoon minder nodig en dus ook minder honger. Ga je het er dan als bezorgde baas op allerlei manieren toch in proberen te krijgen dan leg je veel druk op het eten, wat ook weer tot gevolg kan hebben dat ze slechter gaan eten. Om dat dus te doorbreken, en om te bekijken wat ze nou werkelijk aan eten nodig heeft kun je deze methode gebruiken, waarbij je eerst 1 dag niks geeft, dan 1/4 maaltijd, als ze dat opeet de volgende keer 1/2, en dan 3/4, en dat dan een week of wat volhouden om te kijken hoe ze het daar op doet.
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 18:19

Leuk hè kittens hier vaak t zelfde probleem ;)
Ik zal alsnog vragen of ze ook een kweek wilt maken..

Is t wel verstandig haar nu dan nikste geven nu ze zig niet lekker voelt?
Ik snap wel je methode en wil t graag proberen.. Maar vraag me af of t kan bij een hondje dat ziek is.. Ze had een kleine verhoging dus niet hele hoge koorts..

[quote="Mevroi Kruim"]
Nog een keer proberen, sabotage door kittens  >:(

Zo diagnosticeer je een sch[immel:

"Op grond van de verschijnselen kan nooit met zekerheid worden gezegd dat een dier schimmel heeft. Verder onderzoek is dus nodig. Dit onderzoek kan bestaan uit het beschijnen van de aangetaste huid met UV-licht (black-light), het maken van huidafkrabsels voor microscopisch onderzoek of het inzetten van een schimmelkweek.
De methode met UV licht is simpel en snel, maar niet 100% betrouwbaar, want sommige soorten schimmel lichten groen op als ze bestraald worden door uv licht, maar ook huidschilfers, ontstekingsproducten en enkele zalven kunnen een positieve uitslag geven.

Het huidafkrabsel kost iets meer tijd maar is betrouwbaarder. Toch is bet mogelijk dat je net een paar haren treft (bekijkt) die niet aangetast zijn. terwijl het dier toch besmet is.
De kweek is de meest betrouwbare methode, maar ook de kostbaarste. Helaas duurt bet vaak drie weken voor de uitslag bekend is. Dit komt doordat schimmels langzaam groeien"

Van één dag niet eten gaat een hond niet dood. Dus een dag vasten kun je zien als een investering in het oplossen van het probleem. Honden hebben veel minder last van niet eten dan mensen, hun bloedsuikerspiegel blijft veel beter op peil. En het geeft haar de gelegenheid om weer te ontdekken wat honger inhoudt,

Ze zal zeker nog de hoogte in gaan maar op deze leeftijd groeien ze relatief veel langzamer dan als pup. De overgang kan behoorlijk plotseling gaan. En dan hebben ze gewoon minder nodig en dus ook minder honger. Ga je het er dan als bezorgde baas op allerlei manieren toch in proberen te krijgen dan leg je veel druk op het eten, wat ook weer tot gevolg kan hebben dat ze slechter gaan eten. Om dat dus te doorbreken, en om te bekijken wat ze nou werkelijk aan eten nodig heeft kun je deze methode gebruiken, waarbij je eerst 1 dag niks geeft, dan 1/4 maaltijd, als ze dat opeet de volgende keer 1/2, en dan 3/4, en dat dan een week of wat volhouden om te kijken hoe ze het daar op doet.
[/quote]
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 26 Jul 2011, 18:56

Nou, dat kan ook verklaren waarom ze niet wil eten, ze zal zich gewoon niet lekker voelen. En dat kun je dan maar het beste respecteren, het lijf weet wel wat goed is. Als ze niks wil dan zou ik het niet gaan opdringen. Wel zorgen dat ze goed blijft drinken, beetje joghurt met water mengen bv of die kip toch koken, zonder zout, en het kookwater (de bouillon dus) aan je hond geven.
Lillebill
2-sterren

Berichtdoor Lillebill » Di 26 Jul 2011, 19:16

oke ga ik doen..
hier een foto van haar vacht.. die donkere plekjes zijn zeg maar de rare plekjes.. iemand een idee wat t is..?
Afbeelding
Martine.
3-sterren

Berichtdoor Martine. » Wo 27 Jul 2011, 01:32

Het lijkt of op die plekjes het haar is uitgevallen, klopt dit? Vroeger een paard gehad met zulke plekjes en dat was een schimmelinfectie.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”