Deels toch over op kvv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Deels toch over op kvv

Berichtdoor Barfplaats

Barf
4-sterren

Deels toch over op kvv

Berichtdoor Barf » Ma 25 Jul 2011, 06:50

Een tijdje geleden schreef ik al dat mijn oudje steeds meer moeite met barfen krijgt.
Omdat het toch moeizaam gaat heb ik besloten over te stappen op kvv, ze gaan nu tinlo en alaska krijgen in alle soorten, drie dagen in de week. Wat kan ik haar dan nog op de barfdagen geven zodat ze geen tekorten oploopt ?
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: Deels toch over op kvv

Berichtdoor Mevroi Kruim » Ma 25 Jul 2011, 11:20

Zoveel mogelijk soorten en smaken wisselen en kijken wat er niet in de kvv zit en haar dat extra geven.
Is het nog een optie om zelf te gaan malen?

Enne, wel ff naam veranderen dan he  ;) ;)
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Ma 25 Jul 2011, 15:12

Mevroi Kruim schreef:Zoveel mogelijk soorten en smaken wisselen en kijken wat er niet in de kvv zit en haar dat extra geven.
Is het nog een optie om zelf te gaan malen?

Enne, wel ff naam veranderen dan he  ;) ;)

De naam hoeft niet veranderd te worden want mijn Barfje barft nog steeds, de rest van mijn honden blijven gewoon barfen, alleen Destiny niet ;)
Ik ben bang dat zelf malen niet gaat lukken.
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 26 Jul 2011, 08:00

Je kunt vaak ook gemalen barf kopen, veel leveranciers hebben verschillende soorten gemalen karkassen, gemalen spiervlees en gemalen orgaanvlees. Ik neem aan dat het voornamelijk om de botten gaat aangezien je vlees en orgaan ook in kleine stukken kunt geven. Dan blijf je toch barfen en hoef je niet zelf te malen.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 26 Jul 2011, 08:06

hannabelgje schreef:Je kunt vaak ook gemalen barf kopen, veel leveranciers hebben verschillende soorten gemalen karkassen, gemalen spiervlees en gemalen orgaanvlees. Ik neem aan dat het voornamelijk om de botten gaat aangezien je vlees en orgaan ook in kleine stukken kunt geven. Dan blijf je toch barfen en hoef je niet zelf te malen.

Klopt, vanwege een lich. beperking kan ik zelf geen vlees snijden en ook niet malen want anders had ik dat gedaan, het gaat vooral om de botten, het spiervlees en de pens krijgt ze al in kleine stukken ;)
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 26 Jul 2011, 12:42

Dan ging ik gemalen karkassen geven die ik zo kocht. Smuldier kip is gemalen kipkarkas. Dan heb je al 1 diersoort in gemalen vorm.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 26 Jul 2011, 15:49

Lupa heeft 4 soorten gemalen karkas: kip/geit/lam en konijn.
Het bevat 85 a 90 % bot.
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Di 26 Jul 2011, 19:29

ulla schreef:Lupa heeft 4 soorten gemalen karkas: kip/geit/lam en konijn.
Het bevat 85 a 90 % bot.
okay, dat is inderdaad een idee ;)
nike
2-sterren

Berichtdoor nike » Di 26 Jul 2011, 20:59

Als je tinlo gaat geven zou ik eerst kijken naar de variant die je gaat voeren, er zijn 2 smaken die heel hoog in het calcium zitten, als je daar naast nog eens gemalen karkassen gaat geven, wordt poepen erg moeilijk denk ik. Op hun site kun je de analyses bekijken daar kun je gelijk zien welke heel hoog zitten, want als je die varianten gaat voeren kun je beter kiezen voor extra spiervlees.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Di 26 Jul 2011, 21:10

nike schreef:Als je tinlo gaat geven zou ik eerst kijken naar de variant die je gaat voeren, er zijn 2 smaken die heel hoog in het calcium zitten, als je daar naast nog eens gemalen karkassen gaat geven, wordt poepen erg moeilijk denk ik. Op hun site kun je de analyses bekijken daar kun je gelijk zien welke heel hoog zitten, want als je die varianten gaat voeren kun je beter kiezen voor extra spiervlees.

Als je gemalen karkas gaat geven is het de bedoeling dat je dat daarnaast aanvult met spiervlees/orgaan/groenten/ei etc.
Zo doe ik het tenminste bij 1 van mijn honden. ;)
Barf
4-sterren

Berichtdoor Barf » Wo 27 Jul 2011, 09:08

nike schreef:Als je tinlo gaat geven zou ik eerst kijken naar de variant die je gaat voeren, er zijn 2 smaken die heel hoog in het calcium zitten, als je daar naast nog eens gemalen karkassen gaat geven, wordt poepen erg moeilijk denk ik. Op hun site kun je de analyses bekijken daar kun je gelijk zien welke heel hoog zitten, want als je die varianten gaat voeren kun je beter kiezen voor extra spiervlees.

Ik heb nu een aantal verschillende soorten kvv besteld bij Lupa, gewoon om te kijken wat ze lekker vind dus het is nog niet zeker dat ik Tinlo ga voeren, eerst maar uitproberen wat ze lekker vind en waar ze het goed op doet.
Verder zit ik ook te denken aan bijv. all animal omdat dit volledig gemalen prooidieren zijn
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”