Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2063196
Heeft iemand een idee.

Borke is wat minder enthousiast om te eten, eet nu langzamer dan Sofi.
Krijgt nu al 1 week grotere porties eten maar blijft mager aanvoelen, terwijl hij met 21.8 kg op een voor hem normaal gewicht zit.
Van boven bezien is hij midden op het lichaam, van bovenaf bezien, gevulder dan zijn magere achterkant zou vermoeden.
Op zijn ruggengraat voelt hij veel te mager.
Aan zijn gedrag is niet veel bijzonders te merken, hij rent nog enthousiast achter stokken aan, ontlasting was ook normaal.

Wat wel vreemd is, is dat hij net midden in de kamer wil gaan zitten poepen, terwijl hij 2.5 uur daarvoor nog uitgelaten is en gepoept had. De ontlasting die hij net in de tuin deed was, was iets van 'saté saus'.

Morgen bellen we de DA, maar graag zou ik vooraf een idee hebben.
Laatst gewijzigd door Borke op wo 20 jul 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#2063312
[quote="*Dorothea*"]
Bloedonderzoekje en extra goed naar het hart laten luisteren
[/quote]Pffft ik hoop niet dat er iets met zijn hart is, ik kan het niet verklaren, maar ik heb hier geen goed gevoel bij...
Zijn ruggengraat  voelt als bij een kat die FIP heeft, veel te mager, terwijl zijn gewicht normaal is.
Nu maar hopen dat onze eigen DA niet net op vakantie is...
#2063333
Ik herken de beschrijving van het lichaam van Indra: afnemende bespiering (dus billen en rug/lendenen) maar in gewicht goed blijven en een ander model (wat bollere) buik krijgen. Indra was hartpatient, het verandering van haar model was niet alleen aname van bespiering, maar ook een beetje vocht vasthouden. Ik zou niet durven stellen dat dit voorbehouden is aan hartpatienten, hopelijk zijn er vele andere en minder ernstige verklaringen voor deze veranderingen.
Succes bij de dierenarts!!
#2063392
[quote="Parelridder"]
Ik herken de beschrijving van het lichaam van Indra: afnemende bespiering (dus billen en rug/lendenen) maar in gewicht goed blijven en een ander model (wat bollere) buik krijgen. Indra was hartpatient, het verandering van haar model was niet alleen aname van bespiering, maar ook een beetje vocht vasthouden. Ik zou niet durven stellen dat dit voorbehouden is aan hartpatienten, hopelijk zijn er vele andere en minder ernstige verklaringen voor deze veranderingen.
Succes bij de dierenarts!!
[/quote]Ik hoop dat je gelijk hebt en dat we morgen snel terecht kunnen bij de DA!
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
#2063517
[quote="Borke"]
Pffft ik hoop niet dat er iets met zijn hart is, ik kan het niet verklaren, maar ik heb hier geen goed gevoel bij...
Zijn ruggengraat  voelt als bij een kat die FIP heeft, veel te mager, terwijl zijn gewicht normaal is.
Nu maar hopen dat onze eigen DA niet net op vakantie is...
[/quote]

Hij is wel op vakantie.

Die mevrouw die er vorig jaar ook stond staat er. Ik vind haar beslist niet onaardig.

Ik hoop dat je gevoel ernaast zit :-*
#2063674
We hebben straks een afspraak met de waarneemster van onze DA, afwachten maar.

Extra kritische blikken leren dat Borke minder energiek is, gisteren was dat beter, het lijkt zich snel te ontwikkelen.
Het lijkt nog het meest op natte FIP bij katten, maar daar heb ik bij honden nog nooit over gehoord?!

Hij lijkt zo opeens soms echt een oude hond, loopt ook wat lastiger, maar rent wel achter een stok aan, dan is alles weer even vergeten.
Vanmiddag ging Leo even met Sofi wandelen en dan zit hij opeens weer te piepen omdat hij mee wil en loopt op flink tempo voor mij uit om ze in te halen en later sjokt hij weer als een oude hond :-\

Het blijft allemaal heel vreemd, duimen maar, meer kunnen we er nu niet aan doen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door