miepen met eten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

miepen met eten

Berichtdoor Barfplaats

Evy_JD
3-sterren

miepen met eten

Berichtdoor Evy_JD » Ma 18 Jul 2011, 11:02

Hoi!
Maxi (kruising basset/cocker) had nooit problemen met eten, alles ging er probleemloos in.
Ook toen ik begon met barf, ging dat prima.
Toen ik konijn introduceerde wilde hij dat niet, ok dacht ik dat kan, Sammie lust het ook niet en ook na marineren in pens werd het niet gegeten. dus dat heb ik uit het menu geschrapt.
Hierna at hij de eerste kwartel wel en de tweede begon hij mee te miepen, lamsribben hetzelfde verhaal, eerst met smaak eten, daarna miepen.
En nu met parelhoen, eerst at hij hem wel (maar ik moest hem wel in stukjes snijden) nu weigert hij het te eten.
Ik denk dat ik zelf teveel aandacht eraan heb besteed, niet eten = hem helpen met eten door het in de hand aan te bieden en het in stukjes snijden of er wat lekker bij doen (pens of leverworst ofzo)
Maar nu blijf ik sterk en heeft hij dus eergister alleen zijn spiervlees gegeten en gister helemaal niks.
Ik voel me echt een ontaarde hondenmama, want hij heeft honger.
Maar eten doet hij het niet, terwijl het niet zo is als bij konijn dat hij het echt, echt niet lust.
Hij vind eend en kip gewoon lekkerder... maar hij lust het wel.
Hoe lang moet ik het blijven aanbieden? en hoe kan ik het hem toch laten eten, zonder teveel aandacht te schenken aan het niet eten?
Ik ga het zo nogmaals aanbieden en vanavond nogmaals, maar langer wil ik hem eigenlijk niet zonder eten laten...
Iemand tips?

Groetjes
El budha
5-sterren

Re: miepen met eten

Berichtdoor El budha » Ma 18 Jul 2011, 11:24

Hi,

Hier ook een miepert in huis.
Maar als ik het goed begrijp eet hij zijn vleesbot niet?
Wat wij hier doen is eerst het vleesbot aanbieden en als hij dit heeft opgegeten krijgt hij pas zijn spiervlees of orgaan.
Bij weigering schuiven wij het vleesbot en het spiervlees of orgaan van die dag door naar de volgende dag.
Het lijkt mij dat jouw hondje je aan het uit testen is.
Gewoon vol houden en je bent echt geen ontaarde hondenmama.

Succes en je kunt het.

Groetjes Nicole
Evy_JD
3-sterren

Berichtdoor Evy_JD » Ma 18 Jul 2011, 12:00

Hij wil indd zijn vleesbot niet.
Hij ruikt eraan en loopt weg en gaat heel zielig zitten kijken voor de keuken deur (hij eet in de keuken, en er zit een raam in de deur dus ik zie hem zo zitten) nou kijken bassets altijd al iets droevig, maar hij kijkt nu heel heel erg droevig hahaha.
Het ligt niet aan het vlees, Sam heb ik een stukje gegeven net en die at het met smaak op en likte ook de bak nog uit. spiervlees ga ik indd pas geven na het vleesbot!
Hoelang zou ik dit moeten volhouden?
El budha
5-sterren

Berichtdoor El budha » Ma 18 Jul 2011, 12:51

Evy_JD schreef:Hoelang zou ik dit moeten volhouden?

Met mijn herder hield ik het net zo lang vol totdat hij weer ging eten.
Voorheen gooide ik het eten weg wat niet meer goed was (meestal na een dag of 3-4) ruikt het niet meer zo fijn ondanks het bewaren in de koelkast en haalde dan een andere vleesbot uit de vriezer. Met als gevolg dat meneer toch zijn zin kreeg. Totdat iemand mijn de tip gaf haal hetzelfde vleesbot soort uit de vriezer en schotel hem dat weer voor.
Hij heeft standaard 1 dag in de week dat hij niet wil eten en dat vind ik ook helemaal niet erg. Zijn maaltijd van die dag schuift dan door naar de volgende dag.
En inderdaad wat Senta ook al aangeeft, bak neerzetten weglopen en na 5 minuten weghalen en pas weer bij de volgende maaltijd aanbieden.

Wat betreft die zielige blik, niet in trappen hoor  ;)
Evy_JD
3-sterren

Berichtdoor Evy_JD » Di 19 Jul 2011, 11:41

Gister ochtend at hij het niet dus indd met 5 min weer weg gehaald.
Gisteravond in de eerste instantie weer niet echter toen ik de keuken in kwam om het weg te halen rende hij terug naar zijn bak en begon met enige tegenzin te kluiven hahaha.
Dus gelukkig heeft het standvastig blijven gewerkt.  ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”