Verslikking of stukje blijven hangen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Marchje
3-sterren

Berichtdoor Marchje » Za 09 Jul 2011, 14:33

Gister dan mijn eerste 'barf-incident' voor het slapen gaan (terwijl Rifka voor mijn gevoel half stikte vroeg manlief doodleuk of hij boven op bed maar vast op me zou gaan liggen wachten. '' Geef die honden dan ook normaal eten" was zijn commentaar >:(). Nu kan ik eigenlijk niet helemaal thuisbrengen wat er nou gebeurde. Ze at haar eten gewoon, niet schrokken, niks vreemds, runderhart en kipkarkasjes. Toen haar bak leeg was begon ze ineens half stikkende geluiden te maken, een soort van reverse sneezing maar dan anders, langer ook. Ik kon eigenlijk niks geks voelen achter in haar keel, heb mijn hand en maar zover mogelijk in gestopt, en heb haar van kin tot borst gewreven steeds zeg maar. Na een paar keer werd het steeds minder en nadat ik nog een keer stevig gewreven had was het over. Nu weet ik eigenlijk niet of het nu een verslikking was of dat er iets bleef hangen, iemand een idee?
Lonaa
5-sterren

Re: Verslikking of stukje blijven hangen?

Berichtdoor Lonaa » Za 09 Jul 2011, 14:46

Geen idee, Sally doet het ook wel eens. Niet zozeer na het eten eigenlijk.
Maar met een keer of 3/4 is het weer over.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Za 09 Jul 2011, 20:21

Als ik het vermoeden heb, dat ze iets in hun keel hebben, geef ik een stukje brood o.i.d.,dan slikken ze hetgeen er in de keel zit mee.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Za 09 Jul 2011, 21:57

ulla schreef:Als ik het vermoeden heb, dat ze iets in hun keel hebben, geef ik een stukje brood o.i.d.,dan slikken ze hetgeen er in de keel zit mee.

Ik had laatst gemene graatjes in m'n keel en idd, een stukje klef brood werkte gelukkig.
Overigens doet Kátur dat ook regelmatig, ook als hij iets heel kleins heeft gegeten, gaat altijd weer vanzelf over.
Als het vandaag weer gebeurt zou het kennelhoest kunnen zijn.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Ma 11 Jul 2011, 22:42

had ze niet gewoon de hik? Dat heeft Reus een enkele keer, als hij iets te onrustig gegeten heeft. ik heb ooit de eerste keer, toen ik niet wist wat ik moest doen, hem met beide handen stevig vast gehouden rond zijn ribben, toen was het snel over. paar keer heftig slikken en klaar.

1 keer het idee gehad dat er een stukje verkeerd zat, toen ontbijtkoek gegeven (werkt nog beter dan een klef stukje brood)

overigens had Reus het met kerst voor het laatst, maar toen bleek het kennelhoest te zijn. DA vertelde dat het wel vaker zo begint, dat de rauwe keel geprikkeld wordt door het eten en dat ze dan na het eten beginnen te hoesten. toen was Reus (toen ik er later over nadacht) al wel een dagje wat sloom en hangerig. dat niet het geval?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 12 Jul 2011, 17:52

Mij klinkt het als verslikking. En meestal helpt het als je zachtjes over de onderkant van de hals strijkt.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”