keelontsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

keelontsteking

Berichtdoor Barfplaats

mirdj
4-sterren

keelontsteking

Berichtdoor mirdj » Wo 22 Jun 2011, 09:47

Vanmorgen even met Max naar de dierenarts geweest. Hij wilde echt niet eten terwijl hij normaal als haantje de voorste in de keuken staat en naar de kattenkamer rent als ik het eten in m'n handen heb. Hij blijkt dus een keelontsteking te hebben en ze vermoeden ook een blaasontsteking. Afgelopen week zijn ze bij m'n ouders geweest en die hebben niets aan hem gemerkt. De sukkel zit nu dus weer aan de ab.
*Yvje*
5-sterren

Re: keelontsteking

Berichtdoor *Yvje* » Wo 22 Jun 2011, 11:03

Aaaaa bah, das vervelend, helemaal als ze niks willen eten. Axl heeft het ook een keer gehad samen met niesziekte,
gelukkig drinken ze juist meestal wel goed omdat het verzacht maar het was toen echt een drama met eten, heb hem 5 dagen moeten
dwangvoeren. Hopelijk knapt Max snel weer op en raakt ie niet aan de dunne van de ab..
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Wo 22 Jun 2011, 15:55

arm ding!
om het eten zachter te maken kan je misschien wat vet uit kippen/eendenhuid laten smelten en dat door zijn kvv mengen, dan glijdt het meteen snel door zijn pijnlijke keeltje.
Sterkte!
mirdj
4-sterren

Berichtdoor mirdj » Wo 22 Jun 2011, 19:08

Het gaat weer goed met meneer. Vanavond stond hij me al weer bij de deur op te wachten en voor het eten rende hij weer als vanouds voor me uit. Z'n bak was dan ook in een mum van tijd leeg, maar dat is niet zo vreemd aangezien Snoepie vanmorgen voor het gemak de bak van Max ook maar heeft leeg gegeten. Hij heeft ook een pijnstiller gekregen die een dag of 2 - 3 werkt en merk ik daarna nog dat hij last heeft mag ik hem nog metacam geven. Ik denk ook niet dat eten een probleem zal zijn. Wel even in de gaten houden of hij niet aan de diarree gaat gaat, maar hij heeft nog nooit last gehad van de ab.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”