hoe oud is jong

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

hoe oud is jong

Berichtdoor Barfplaats

roebeltje
1-ster

hoe oud is jong

Berichtdoor roebeltje » Di 21 Jun 2011, 18:01

Mijn vader gaat binnenkort de kippen van mijn oom slachten die nu een jaar zijn; kan ik deze kippen ook aan mijn honden geven of zijn deze al te oud? Kip wat in de winkel ligt is natuurlijk veel jonger en mijn honden zijn net begonnen met bot eten.
Angelique
5-sterren

Re: hoe oud is jong

Berichtdoor Angelique » Di 21 Jun 2011, 18:10

Pjiew, tha, de kip in de winkel is meestal zo'n 6 weken oud :-X De biologische die hier rondgaan zijn rond de 12 weken en die zijn al beduidend harder dan die van 6 weken.

Voor een hond die net begint zou ik ze sowieso even in de vriezer gooien, totdat hij goed gewend is aan het eten van botten. In elk geval de poten, want die zijn normaliter al harder dan de rest.

Het ligt ook een beetje aan het soort kip. Een kriel zal beter weg te knagen zijn op deze leeftijd dan een brahmahaan.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 22 Jun 2011, 13:52

Nou, mijn krielheren van 6 maanden waren aardig stevig, de hondjes vonden het nog hard werken  :biggrin2: (en die zijn ervaren barfers).

Soepkippen zijn idd een stuk steviger dan plofkippen, ik zou ze idd niet gelijk aan een beginnende barfer voorzetten. Maar wel bewaren en tzt voeren.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 22 Jun 2011, 13:55

roebeltje schreef:Mijn vader gaat binnenkort de kippen van mijn oom slachten die nu een jaar zijn; kan ik deze kippen ook aan mijn honden geven of zijn deze al te oud? Kip wat in de winkel ligt is natuurlijk veel jonger en mijn honden zijn net begonnen met bot eten.

Als je honden gevorderd zijn: dan kan het prima. Maar dat zijn jouw honden niet, dus ik zou ze voorlopig in de vriezer gooien!
roebeltje
1-ster

Berichtdoor roebeltje » Wo 22 Jun 2011, 14:02

Dan mogen ze zolang bij m'n ouders in de vriezer (ik moet er nog één kopen...)
Maar erg eigenlijk he, oud met 12 maand.............
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”