ruim 1 maand na loops nog steeds sloom

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 20 Jun 2011, 12:38

Dag allemaal,

Op 10 mei is Diza loops geworden voor de 1ste keer. Deze loopsheid verliep normaal (als ik hem vergelijk met de loopsheid van mijn vorige hond).
Die loopsheid is alweer lang over, maar ze is nog steeds niet zichzelf. Ik vind haar nog behoorlijk sloom en ook een stuk minder enthousiast dan ervoor.
Reuen vinden haar nog steeds lekker ruiken.

Herkennen jullie dit?
Wat hebben jullie eraan gedaan?

groeten,

Judith
Barf
4-sterren

Re: ruim 1 maand na loops nog steeds sloom

Berichtdoor Barf » Ma 20 Jun 2011, 12:41

judith vd schreef:Dag allemaal,

Op 10 mei is Diza loops geworden voor de 1ste keer. Deze loopsheid verliep normaal (als ik hem vergelijk met de loopsheid van mijn vorige hond).
Die loopsheid is alweer lang over, maar ze is nog steeds niet zichzelf. Ik vind haar nog behoorlijk sloom en ook een stuk minder enthousiast dan ervoor.
Reuen vinden haar nog steeds lekker ruiken.

Herkennen jullie dit?
Wat hebben jullie eraan gedaan?

groeten,

Judith

Ik zou direkt denken aan een baarmoederontsteking, wil je niet ongerust maken maar zou het even laten nakijken  ;)
sella
5-sterren

Berichtdoor sella » Ma 20 Jun 2011, 12:45

Mijn amber had dat ook, lekker blijven ruiken, niet helemaal haar zelf.
Toen ze bijna 2 was, is te ternauwernood aan de dood ontsnapt doordat ze een gesloten baarmoederontsteking had, die was net buiten haar lijf toen hij knapte. Was formaat voetbal.

Sindsdien ben ik erg voorzichtig met teven, lekker blijven ruiken en wat sloomer.
Liever een keer teveel controle dan tekort.
Ik zou me zeker inlezen op frambozenblad en puur utero.
Dat helpt om de baarmoeder op te schonen na de loopsheid, nu helpt het vermoed ik niet meer, omdat ik vermoed dat de baarmoeder weer helemaal gesloten is.
tessa
5-sterren

Berichtdoor tessa » Ma 20 Jun 2011, 15:08

Ze zou ook heel goed schijnzwanger kunnen zijn.
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 20 Jun 2011, 15:12

Better safe than sorry: vanmiddag even naar de da.

Ik hou jullie op de hoogte.

Judith
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Ma 20 Jun 2011, 15:14

Schijnzwanger zijn kan heel goed, maar verzeker je er van dat het geen sluimerende baarmoederontsteking is !!
Een baarmoederontsteking zonder afscheiding naar buiten is heel erg gevaarlijk !!
Drinkt en eet ze normaal, is ze gevoelig bij haar buik?
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 20 Jun 2011, 15:24

de Meiden schreef:Schijnzwanger zijn kan heel goed, maar verzeker je er van dat het geen sluimerende baarmoederontsteking is !!
Een baarmoederontsteking zonder afscheiding naar buiten is heel erg gevaarlijk !!
Drinkt en eet ze normaal, is ze gevoelig bij haar buik?

Ja, ze eet en drinkt prima: zoals altijd.
Haar buik is niet gevoelig, maar ze heeft wel 'borstvorming'.

Een temp van 38,6 en geen afscheiding. Haar vulva ruikt ook niet naar: heb er een tissue tegenaan gehouden en daaraan geroken, maar dat rook nergens naar.
Ze likt zich nog wel daar, maar niet overmatig.
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 20 Jun 2011, 16:21

Het is waarschijnlijk schijnzwanger.
Ze heeft nl geen koorts, drinkt niet overmatig, geeft niet over, eet gewoon, geen gevoelige buik en vloeit niet. Dat zijn symptomen van een baarmoederontsteking.
Gelukkig maar!!

Dit zou nog max 3 weken kunnen duren.

Is het idd zo dat het bij elke loopsheid erger kan worden?

edit: wat kan ik doen om het de volgende x te voorkomen? Heb al iets gelezen over frambozenblad en puur schijnzwanger?
Laatst gewijzigd door judith vd op Ma 20 Jun 2011, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziviaantje
4-sterren

Berichtdoor Ziviaantje » Ma 20 Jun 2011, 17:55

Ik heb het bij Indy na haar eerste loopsheid ook gehad... ze was gewoon mijn hondje niet meer  :'( Ze was zo sloom en bij haar hield het echt maanden aan ( niet zo zeer de schijnzwangerschap, die was na een maand over, maar haar gedragsverandering). Haar zusje had precies hetzelfde. Na de tweede loopsheid heb ik haar laten helpen omdat het toen weer bal was.... Advies bij schijnzwangerschap: veel aandacht, veel naar buiten, geen pluche speeltjes/doekjes/dekens voor het grijpen die ze als pup kan behandelen en eventueel Puur Schijnzwanger gebruiken als het allemaal niet helpt.
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op Di 03 Jan 2012, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
judith vd
5-sterren

Berichtdoor judith vd » Ma 20 Jun 2011, 19:52

Heeft het zin als ik nu nog die puur schijnzwanger gebruik?
(ze is dus 10 mei loops geworden)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 21 Jun 2011, 08:03

Ja, dit kun je nu nog wel geven hoor.
tollers
1-ster

Berichtdoor tollers » Ma 14 Nov 2011, 08:02

Ik geef mijn honden altijd een theelepel gedroogde frambozenblad tijdens de loopsheid.
Weet iemand hoe lang je dit moet volhouden na de loopsheid, ik geef het nog 1 week door.

Helpt frambozenblad nog bij schijnzwanger of is dat dan al te laat.
Parelridder
5-sterren

Berichtdoor Parelridder » Ma 14 Nov 2011, 08:58

Heel herkenbaar, helaas. Vanaf de loopsheid t/m 9 weken er na in toenemende mate minder energiek, minder 'gek' en gevoeliger. En een volgende loopsheid wat sterker dan de eerdere.. Nooit hebben ze met speeltjes gedaan of het pups waren, maar wel een enkele keer op de laatste dag een beetje melk.
Vanalles geprobeerd: extra veel avontuur en afleiding, onmogelijk maken van dingen als in een 'hol' (lees: onder de bank) kruipen, Puur schijnzwanger (de eerste keer n.a.v. klachten, daarna vanaf aanvang loopsheid), op maat voorgeschreven homeopathische middelen na bezoek aan / consult bij Tannetje, consultatie afdeling voortplanting UKG (er is medicatie die specifiek dit gedrag vaak heel gunstig beinvloed, dat zijn niet de bekende middelen die ingezet worden bij melkgift, maar je mag het slechts de laatste 10 dagen geven dus zet weinig zoden aan de dijk bij een hond die de héle periode last heeft).

Ik hoop dat er voor jouw maatje een middel is wat goed werkt! En anders zou ik persoonlijk castratie overwegen (als je geen fokplannen hebt). Ik denk dat 'de zin van het leven' voor een hond 'genieten' is. Structureel/terugkerend drie maanden minder lol, minder fit, als gevolg van de keuze niet te castreren weegt voor mij daarom zwaar.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”