Vraagje over ingredienten Carnibest

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Ma 20 Jun 2011, 09:01

Ik heb een rol Carnibest in huis, en nu lees ik op het etiket de ingredienten. Het valt mij op dat er in Carnibest GEEN magnesium voorkomt.
Kunnen jullie dit bevestigen? Dit zou dan wel eens de oplossing kunnen zijn voor de struvietproblemen van Tessa.
Lizzy
Moderator

Re: Vraagje over ingredienten Carnibest

Berichtdoor Lizzy » Ma 20 Jun 2011, 09:07

[quote="tiny"]
Ik heb een rol Carnibest in huis, en nu lees ik op het etiket de ingredienten. Het valt mij op dat er in Carnibest GEEN magnesium voorkomt.
Kunnen jullie dit bevestigen? Dit zou dan wel eens de oplossing kunnen zijn voor de struvietproblemen van Tessa.
[/quote]

Er is geen enkel KVV die magnesium aan het product toevoegt omdat het in voldoende mate van nature in de voeding voor komt. En dus zit het ook in Carnibest. KVV's zijn niet zo in detail uitgewerkt dat de hoeveelheden magnesium erop staan. Zoals ze dat bij brok doen. Maar het zit er wel in hoor. Kijk ook bijv. op deze analyses van bot: http://www.barfworld.com/html/barfworld/analysis.html.
tiny
5-sterren

Berichtdoor tiny » Ma 20 Jun 2011, 14:05

Dank je Lizzy. Ik vond het al te toevallig. magnesium zit tenslotte in het dier zelf. Maakt dus niet uit of je kvv of barf geeft.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 23 Jun 2011, 08:47

Nee, maar met dit verschil dat er in Carnibest wel een premix zit. En ik zou zelf liever BARF voeren, en dus zonder premix/vitamine-mineralen toevoegingen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”