Eten ze te weinig?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Eten ze te weinig?

Berichtdoor Barfplaats

Evy_JD
3-sterren

Eten ze te weinig?

Berichtdoor Evy_JD » Di 31 Mei 2011, 15:22

Ha BP,

De honden staan alweer een tijdje compleet op barf.
Dus de katten moesten er ook aan geloven.
Ze krijgen nu nog 3 x in de week 's ochtends applaws een graanvrije kh arme brok en verder 's avonds en 4 x 'sochtends kvv gemixt met wat blikmeuk.
Zodra de brokken op zijn gaan ze volledig over op kvv. ( het blikvoer bouw ik uiteraard ook af)
Barf dingetjes bied ik wel eens aan, maar moeten ze niet  ::)

Ik denk echter dat ze te weinig eten.

Het zijn 6 kruising katten (ragdoll kruisingen)
Mindy  4,5 kg
Tommie  4,5 kg
Levi 4,5 kg
Loki ruim 7 kg
Spunkie ruim 7 kg
Delilah 3 kg (iets te tenger)

Per maaltijd eten ze als ze brokjes eten, met zijn zessen +/- 100 gr.
Met kvv eten ze 200 gr. (smuldier) of 250 gr. (haaksbarf) + 100 gr. (of 90 indien gourmet) blikjesmeuk erdoor.

Ik zet meestal meer brokjes neer, maar wat na 30 minuten nog niet op is haal ik weg.
Over de kvv mogen ze doen zolang als ze willen, maar als ik bijv. 's avonds meer neer zet kan ik dat de volgende dag weg gooien (of aan de honden geven  :biggrin2:)  dat eten ze gewoon niet op.

Ik had uitgerekend dat mijn 6 katten zo'n kilo kvv zouden weg eten. Dan is 600 tot 700 gr. wel een stuk minder.
Ze zijn niet echt actief, maar toch..

Nu ze KVV eten valt vooral bij de langharige katten op hoe mooi hun vacht word.
De katerstaart waar mijn zwarte spoki last van had is geheel weg en ze glanzen als een gek.
Spunk had een beetje een ruwe vacht en is nu super zacht.
Ik ben helemaal om  :biggrin2:

Ik had trouwens toen ze nog enkelt brok kregen (maand terug denk ik) gewoon 24 uur per dag brokken staan, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Groetjes Evy
mirdj
4-sterren

Re: Eten ze te weinig?

Berichtdoor mirdj » Di 31 Mei 2011, 18:10

Hier 2 katers van bijna 6 en ruim 7 kilo die samen 250 gram per dag eten. Als ze met z'n 6-en tussen de 600 en 700 gram per dag eten zitten ze op ongeveer 115 gram per kat en dat is op zich helemaal niet slecht. Niet actieve katten hebben minder behoefte aan voedingsstoffen dus het zou best kunnen dat ze hier genoeg aan hebben, zeker als niet meer eten terwijl het wel wordt aangeboden. Hier eten ze ook niet meer als het ze wel wordt aangeboden.
Nathascha
5-sterren

Berichtdoor Nathascha » Di 31 Mei 2011, 22:39

WELKOM!

Hou hun gewicht in de gaten.

Buffy is een heel fragiel klein poezemeisje. Ze woog voor dat ik haar op BARF had altijd rond de 2,8 kilo. Maar toen ze eenmaal op vers stond werd ze op het zicht mager. Dat heeft ze in de zomer ook altijd, maar nu was het midden in de winter. Dus ik heb haar gewicht in de gaten gehouden. Maar ze weegt nu echt 3,2 kilo nu we Barfen!

Hoe dat kan? ik denk dat op het zicht er veel verandert is bij haar. Ze had swinters altijd een heel dikke pluizige vacht. Nu werd haar vacht sluik, zacht en glanzend. Ze leek dus mager, maar haar vacht werd gewoon veel beter!

succes met je katten! Leuk dat je helemaal OM bent!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”