rabarber en prei

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

rabarber en prei

Berichtdoor Barfplaats

karenM
2-sterren

rabarber en prei

Berichtdoor karenM » Za 28 Mei 2011, 14:54

hallo,
even een vraagje, ik heb een heeeeeeleboel rabarber en prei van mijn groentenboer gekregen, was over en niet goed meer tot maandag.
Kan ik in ieder geval een deel van de rabarber door de groentenmix doen? Prei ook mogelijk een klein beetje?
Parelridder
5-sterren

Re: rabarber en prei

Berichtdoor Parelridder » Za 28 Mei 2011, 15:09

Prei is giftig voor een hond (volgens mij staat er eea over in de bieb, in een stuk over groenten voor de hond). Over rabarber vind je eea op http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 155.0.html
Ik zou beiden niet geven. Rabarber klaar maken en de prei blancheren en dan alles in porties lekker voor jezelf in de vrieskist stoppen. Heerlijk joh, zo'n mazzeltje!
karenM
2-sterren

Berichtdoor karenM » Za 28 Mei 2011, 15:18

ik ben ook errug blij met mijn groentenman :D
Ik krijg ook altijd fruit voor de paarden. Anders moet hij het toch maar weg gooien zegt hij altijd, da's zunde!
Er staat al een grote pan rabarber te pruttelen voor onszelf, en het merendeel van de prei heb ik al in stukjes voor de vriezer. Maar het is zó veel dat ik dacht, misschien is het iets voor de groentenmix. Maar nee dus, niet doen. Oké, dankjewel voor je antwoord!
Aquillo
5-sterren

Berichtdoor Aquillo » Do 02 Jun 2011, 01:33

prei drogen voor je zelf. Is naderhand goed te gebruiken in oa soep of als smaakmaker in stoofschotels
Bien
5-sterren

Berichtdoor Bien » Vr 03 Jun 2011, 16:32

de prei rauw snijden  en wassen even in een theedoek om het meeste water eraf te laten gaan en in porties voor jezelf in de vriezer... lekker makkelijk door de pasta saus.. hoef je geen uitjes te snijden.. ;-)
Linsey
3-sterren

Berichtdoor Linsey » Do 09 Jun 2011, 19:35

Hier gaat rabarber altijd bij in de groentenmix voor Dino (de rest krijgt geen groenten).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”