Verkleuren door CB aktief?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Ma 10 Jan 2005, 12:50

Mijn reu krijgt sinds een week of 2 CB aktief en het valt me op dat ie rooier van kleur wordt. Nu vraag ik me af of dat door de CB aktief kan komen of dat het misschien komt doordat hij beter in zijn (winter)vacht zit nu hij op vers staat? Afgelopen winter stond ie nog maar net op vers, nog te kort eigenlijk om verschil te kunnen zien.
Ik heb Corine (van de CB) ook al gemaild hoor, maar misschien dat iemand hier het ook weet?
Het is overigens niet erg dat ie verkleurt, het staat hem wel, dat rood. ;) Ik vroeg me alleen af waar het door kon komen.
Jolly
5-sterren

Re:Verkleuren door CB aktief?

Berichtdoor Jolly » Ma 10 Jan 2005, 12:53

het kan best komen hoor doordat hij Vers vlees krijgt, ik heb in de dagopvang een oud-duitse herder teef, die altijd een beetje smoezilig was, maar nu op kvv een hele mooie donkerdere vacht krijgt.
Komt denk ik omdat er geen langhouderbaarheids troep in kvv zit en in brokken wel.
Peet
5-sterren

Berichtdoor Peet » Ma 10 Jan 2005, 13:19

Beau is in de winter altijd roder dan 's zomers....Volgens mij ligt het dus aan de verharing en minder "opbleken" door de zon....
Audrina
5-sterren

Berichtdoor Audrina » Di 11 Jan 2005, 12:05

Corine wist ook niet waar het aan kon liggen. Er zit i.i.g. niks in CB wat het rooie pigment omhoog kan halen. Dus ik hou het er idd maar op dat Donny tig keer beter in z'n vacht zit sinds ie op vers staat en dat daar dat rooie vandaan komt. ;)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”