Menu teckel

Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Menu teckel

Berichtdoor Barfplaats

Babsje
1-ster

Menu teckel

Berichtdoor Babsje » Ma 16 Mei 2011, 21:58

Hi!

Mijn buren hebben een teckel die de afgelopen weken heel slecht eet. Hij eet nu kvv en ze hebben al verschillende soorten en merken geprobeerd maar hij eet het 1 keer en daarna hoeft ie het niet meer. Ook niet als ze het weghalen en de volgende dag weer neerzetten. Nu heb ik ze wat van mijn barfdingetjes gegeven en (surprise, surprise) hij vind het heerlijk!!
Nu heb ik heel wat kilo's vlees in mn vriezer liggen dus ik wilde voor de komende weken wat voor m gaan samenstellen. Ik heb een menu gemaakt en hoop dat jullie er even naar willen kijken!

Het gaat dus om een teckel van 6,5 kilo. Ik ben uitgegaan van 3% van het lichaamsgewicht (ong 200 gr per dag). Ik ben uitgegaan van 50% vleesbot, 20% orgaan en 30% spiervlees. Ik heb de groenten niet meegenomen, hij krijgt af en toe wel tafelrestjes.

MAANDAG        100 gr kippennekken 100 gr hert
DINSDAG        100 gr kippennekken 50 gr geitenlever, 50 gr pens
WOENSDAG    100 gr kippennekken 100 gr kalkoen
DONDERDAG    100 gr kippennekken 50 gr eendenhart, 50 gr pens
VRIJDAG          100 gr kippennekken 100 gr paard
ZATERDAG      100 gr kippennekken 50 gr konijnnier, 50 gr pens
ZONDAG          100 gr kippennekken 100 gr konijn

Ik ga ze vertellen dat ze af en toe een ei mogen geven en ik zal ze ook wat stukjes sardien en haring geven als extra. Ben ik zo een beetje op de goede weg voor ze...?

Alvast bedankt!!
Lizzy
Moderator

Re: Menu teckel

Berichtdoor Lizzy » Di 17 Mei 2011, 08:37

[quote="Babsje"]
Hi!

Mijn buren hebben een teckel die de afgelopen weken heel slecht eet. Hij eet nu kvv en ze hebben al verschillende soorten en merken geprobeerd maar hij eet het 1 keer en daarna hoeft ie het niet meer. Ook niet als ze het weghalen en de volgende dag weer neerzetten. Nu heb ik ze wat van mijn barfdingetjes gegeven en (surprise, surprise) hij vind het heerlijk!![/quote]
Slimme teckel :biggrin2:

Nu heb ik heel wat kilo's vlees in mn vriezer liggen dus ik wilde voor de komende weken wat voor m gaan samenstellen. Ik heb een menu gemaakt en hoop dat jullie er even naar willen kijken!

Het gaat dus om een teckel van 6,5 kilo. Ik ben uitgegaan van 3% van het lichaamsgewicht (ong 200 gr per dag). Ik ben uitgegaan van 50% vleesbot, 20% orgaan en 30% spiervlees. Ik heb de groenten niet meegenomen, hij krijgt af en toe wel tafelrestjes.

MAANDAG        100 gr kippennekken 100 gr hert
DINSDAG         100 gr kippennekken 50 gr geitenlever, 50 gr pens
WOENSDAG     100 gr kippennekken 100 gr kalkoen
DONDERDAG    100 gr kippennekken 50 gr eendenhart, 50 gr pens
VRIJDAG           100 gr kippennekken 100 gr paard
ZATERDAG       100 gr kippennekken 50 gr konijnnier, 50 gr pens
ZONDAG          100 gr kippennekken 100 gr konijn

Ik ga ze vertellen dat ze af en toe een ei mogen geven en ik zal ze ook wat stukjes sardien en haring geven als extra. Ben ik zo een beetje op de goede weg voor ze...?

Alvast bedankt!!

Heb je een speciale reden om als vleesbot alleen voor kippennek te kiezen? Of is dat alleen voor de begin-fase? Ik zou dat toch zelf graag uitgebreid zien met tenminste 1 ander diersoort. Bijv. eendennek (zou ze andere vleesbotten al eng vinden om te geven). Verder ziet het er goed en afwisselend uit hoor! Ik heb je percentages ook even nagerekend en die kloppen ook :)
Fige
3-sterren

Berichtdoor Fige » Di 17 Mei 2011, 10:25

Gaat het om een dwergteckel? Dan is 6,5 kilo redelijk aan de maat en lijkt mij 3% wat teveel. Als ik mijn dames 3 % zou geven dan zijn ze heel snel net zo breed als ze lang zijn.
lauraV
5-sterren

Berichtdoor lauraV » Di 17 Mei 2011, 11:16

mijn bankhanger van 7,8 kilo krijgt 1,5%  en mijn adhd van 7 kilo krijgt 3%  :biggrin2:
Babsje
1-ster

Berichtdoor Babsje » Di 17 Mei 2011, 12:14

In het begin krijgt ie inderdaad alleen kippennekken maar zodra dat goed gaat word dat uitgebreider.
Dit is minder (gram) voer als wat ie nu krijgt maar ze weten dat ze het ff in de gaten moeten houden!
Ik ben allang blij dat ze toch willen overgaan op barf!!
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Di 17 Mei 2011, 12:37

Succes ermee! En idd... laten ze opletten of ie niet te dik wordt.... 3% komt op mij redelijk veel over. Ik heb er hier eentje van net geen 11 kg die 220 gram eet.... En heel erg actief is.
Lida. S
5-sterren

Berichtdoor Lida. S » Di 17 Mei 2011, 18:22

Mijn kleine ouwetjes krijgen alle 4 ca 120 gram per dag. Hun gewicht is nu 3,9; 6,5; 7,1 en 10,5. De laatste is te dik en krijgt er wel ca 75 gram sperziebonen bij. Het zijn 4 totaal verschillende honden (zowel qua ras als qua karakter). In het begin kregen ze allemaal een andere hoeveelheid, maar uiteindelijk ben ik hierop uitgekomen. Het enige verschil is nog dat de een wat meer bot en een ander wat minder pens krijgt. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het erg moeilijk is om van een "standaard' hoeveelheid eten uit te gaan
Fige
3-sterren

Berichtdoor Fige » Wo 18 Mei 2011, 20:07

[quote="Lida. S"]
Mijn kleine ouwetjes krijgen alle 4 ca 120 gram per dag. Hun gewicht is nu 3,9; 6,5; 7,1 en 10,5. De laatste is te dik en krijgt er wel ca 75 gram sperziebonen bij. Het zijn 4 totaal verschillende honden (zowel qua ras als qua karakter). In het begin kregen ze allemaal een andere hoeveelheid, maar uiteindelijk ben ik hierop uitgekomen. Het enige verschil is nog dat de een wat meer bot en een ander wat minder pens krijgt. Wat ik hiermee wil aangeven is dat het erg moeilijk is om van een "standaard' hoeveelheid eten uit te gaan
[/quote]
Dat klopt. Hier krijgen ze ook allemaal verschillend. ( 4 dwergdashonden, teef, niet gecastreerd).
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”