veel hart voeren slecht?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

veel hart voeren slecht?

Berichtdoor Barfplaats

nienk
5-sterren

veel hart voeren slecht?

Berichtdoor nienk » Wo 11 Mei 2011, 16:52

heb voor Reus eendenhartjes en konijn hart/long gedroogd als beloningen en gewoon lekkers. in zijn menu krijgt hij alleen lever en nier. moet ik nu opletten hoeveel gedroogde hartjes hij per dag ongeveer krijgt, of maakt dat niet zo veel uit? Reus is maar klein (6kilo), hij eet zo'n 150/200 gram per dag.
Boeffie Blafmans
5-sterren

Re: veel hart voeren slecht?

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Wo 11 Mei 2011, 17:04

Ik denk dat je snel genoeg merkt al hij teveel orgaan krijgt aan zijn ontlasting die dan misschien te slap wordt (of als ie te dik wordt). Verder maakt het niet zoveel uit. Je voert toch geen emmers? :biggrin2:
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 11 Mei 2011, 17:16

Welnee, dat komt allemaal niet zo krap! Zolang ie er maar niet te dik van wordt.
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Wo 11 Mei 2011, 17:48

als ik mijn Reus dik wil krijgen moet  ik hem denk ik op slagroom of pindakaas dieet zetten! dank voor de reacties, ik wou het even zeker weten.
Linda en Kiri
3-sterren

Berichtdoor Linda en Kiri » Wo 11 Mei 2011, 18:49

nienk schreef:als ik mijn Reus dik wil krijgen moet  ik hem denk ik op slagroom of pindakaas dieet zetten! dank voor de reacties, ik wou het even zeker weten.

hahahaaa...een pindakaasdieet...Zal ie wel lekker uit zijn giegeltje gaan ruiken ;D
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Vr 13 Mei 2011, 12:46

Senta schreef:Ik heb een half jaar lang teveel hart gevoerd....Had mn menu iets verkeerd geinterpreteerd.
Ik gaf toen 20% orgaan, en dacht dat dit per dag was, en gaf pens extra. Ze kreeg een kilo per dag en daarvan was 200 gram hart. Oeps foutje :biggrin2: Ze heeft er niets aan over gehouden, werd er ook niet dik van.

Dat klopt toch wel??  Als je je menu opstelt als in bvb 50% vleesbot,20 % orgaan,20% spiervlees, 10% groente...( ik zeg nu maar wat ongeveer hé om aan 20% orgaan te komen zoals jij het gaf)
Enper dag eten ze 1 kilo dan is die 20% toch 200 gram?  En als je elke dag compleet geeft krijgen ze toch elke dag 200 gram orgaan?
Hier wordt zo  goed als mogelijk elke dag compleet gevoerd en de ene dag is dat dan als orgaan alleen hart, of alleen nier of alleen lever en ook soms eens mengeling van kippeorganen... En er dan voor zorgen dat alle soorten orgaan die ik binnen heb elkaar afwisslen.  Ben ik nu mis?
Orgaan is nu eens het enigste waar ik over blijf twijfelen, vraag me niet waarom  :-[
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Vr 13 Mei 2011, 15:59

Senta schreef:Nee het klopt niet Veerle ik dacht ook zo :biggrin2: Tot ik nader ben gaan rekenen.
Bijvoorbeeld je hond weegt 42 kilo.
Je geeft 2%
Daarvan 20% orgaan.

dan wordt dat 1117 gram orgaan per week.
Hiervan geef je de helft pens dat is al 558 gram
De rest verdeel je over hart nier en lever. Dat kan nooit geen 200 gram hart per dag zijn, snap je?

Ik snap het al...alleen geef ik hier momenteel aan Nena geen pens omdat ze allergisch is aan gras en ook geen rund eet dus voor mij verdwijnt die 50% orgaan al niet in mijn redenering...ik ga bij haar dus wel met die volle 20% aan de slag ( ze krijgt wel maar 15%)
En ik betrap me er op dat ik , bij het meedenken hier op het forum nog steeds meedenk aan hoe het bij Nena gaat en niet hoe het bij Gizmo-pupper gaat...want die eet wel pens.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”