Giardia

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Giardia

Berichtdoor Barfplaats

ille
1-ster

Giardia

Berichtdoor ille » Do 05 Mei 2011, 08:34

Hallo

Na een beetje gezocht te hebben op dit forum, las ik dat probiotica geven een hulp kan zijn bij de bestrijding van Giardia. Blijkbaar heeft Zeppos nog geluk gehad want buiten dat hij te mager is en weinig eetlust, heeft hij voor de rest geen last van diaree. Al zeker niet met de KVV. Met brokken had hij wel veel ontlasting. Dus ik vermoed dat KVV en de groenten en de 3 maaltijden per dag toch een gunstig effect hebben op de symptomen. Langs de andere kant ook wel een wrang gevoel: hoe lang heeft hij het al en had hij duidelijkere symptomen gehad hadden we misschien veel vlugger geweten wat hij had?
Welke probiotica zijn het die je kan geven en hoeveel?

Groetjes Hilde
Lizzy
Moderator

Re: Giardia

Berichtdoor Lizzy » Do 05 Mei 2011, 08:56

Ik kan me voorstellen dat er allerlei vragen door je heen gaan maar hier kun je gewoon niks aan doen! Overigens weet ik niet welke giardia test ze hebben gedaan maar soms krijg je toch een vals positieve uitslag. Wel giardia maar volgens test negatief en andersom. Wat heb je als behandelplan meegekregen?

Ik vind de Acidophilus van Arkopharma erg goed.
ille
1-ster

Berichtdoor ille » Do 05 Mei 2011, 15:36

We moeten 5 dagen panacur 500 4 tabletjes geven.
Dan een rustpauze en dan opnieuw.
Terug ontlasting controleren en bloed nakijken.
Ook onze andere hond en de kat moeten we behandelen.

Groetjes Hilde
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”