Bloed in ontlasting na eten kipkarkas

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

BbvDoerak
3-sterren

Berichtdoor BbvDoerak » Za 23 Apr 2011, 06:17

Ik wilde altijd heel graag mijn hond BARF geven maar helaas heb ik een hond met wat gevoelige darmen zo het lijkt.
Nu krijgt hij dus als hoofdmaal KVV (smuldier, rodi, duck, lupa)en soms een BARF hapje erbij (wat spiervlees of bot, gebruik enkel nog lamshart om mee te trainen).
Nu had ik hem laatst dus weer een kippekarkas gegeven en ja hoor, bloed bij zijn ontlasting!
Zat door de poep heen maar hij poepte ook losse druppeltjes zeg maar.
Aangezien hij ooit een hele sloot bloed heeft gepoept vind ik het gewoon eng.
Zou hij dan niet tegen bot (kipkarkas) kunnen en zou ik hem dit beter niet meer kunnen geven of is hier iets anders van de oorzaak?
Boeffie Blafmans
5-sterren

Re: Bloed in ontlasting na eten kipkarkas

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Za 23 Apr 2011, 06:59

Zie je ook stukjes bot in de ontlasting?
suzanne 1
5-sterren

Berichtdoor suzanne 1 » Za 23 Apr 2011, 11:06

Heb je ook stukjes bot gevonden in de ontlasting. Zou raar wezen. Als je toch heel bot in de ontlasting zou vinden ga je er van uit dat dit in het begin van de darmen problemen veroorzaakt en niet pas op het eind. En omdat hij echt rood bloed poept zit het probleem toch echt in het laatste stukje van zijn darmen. Als er namelijk wat aan het begin in de darmen gaat bloeden dan is het bloed zwart voordat het eruit komt. Wat ik dus denk is dat de poep harder is geweest door het bot en daardoor een aambei o.i.d kapot is gegaan.  Je kunt dus wel gewoon bot geven (mits je geen stukjes in de ontlasting vindt) maar ik zou heel erg langzaam gaan opbouwen. Dus niet gelijk een halve maatlijd kippennek, maar eerst een halve (weet niet hoe groot je hond is, bij een grote hond kan een hele ook geen kwaad)  en als dat goed gaat zegmaar dan een weekje later probeer je er 2 etc.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 23 Apr 2011, 11:54

Het meeste KVV dat je geeft bevat geen gemalen bot. Ik zou dus eerst meer KVV's gaan geven die gemalen bot bevatten. En dan beginnen met daarnaast flink platgeslagen eendennekken en kippennekken te geven. De echte beginnersbotten dus. Misschien moet jouw hond sowieso heel langzaam wennen. Het bloed kan ook van het persen komen. Want als je KVV geeft + vleesbot en dat vleesbot is vrij kaal, dan wordt de ontlasting hard en moet je hond erg persen. Ik raad je daarom aan de kippen en eendennekken en goed te pletten maar ook te geven met spiervlees of pens en niet met KVV. Omdat daar dus al calcium in zit en dit de ontlasting te hard maakt. En dan even kijken hoe het gaat.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”