Zalm kop en staart

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Zalm kop en staart

Berichtdoor Barfplaats

marjan23
3-sterren

Zalm kop en staart

Berichtdoor marjan23 » Wo 20 Apr 2011, 17:27

Vanochtend heb ik bij een vishandel verse zalm koppen (gekweekt) op kunnen halen.
Het zou klaar liggen, echter werd de doos opengetrokken en de zalm voor me neus gefileerd....verser dan dat kan bijna niet.
Meneer had de filet eraf gesneden en zo hield ik de kop met staart en zalm over (graat met aardig wat zalm er nog aan).
De zalm koppen met graat wogen gemiddeld 1,2 kilo per stuk.

Nu is mijn vraag kan ik dit in zijn geheel geven (Woody eet per dag 1200 gr) of kan ik beter de kop scheiden en zowel de kop een keer als vleesbot geven en de staart op een andere dag als vleesbot?

Dan nog even de vraag, de vis is gekweekt, moet deze dan ook twee weken in de vriezer hebben geleden?
Esther11
4-sterren

Re: Zalm kop en staart

Berichtdoor Esther11 » Do 21 Apr 2011, 00:59

Ik geef het appart maar alleen omdat Cleo de kop niet graag eet en minder bot krijgt, dus zij krijgt de staart en Annebel de kop.
orinake
5-sterren

Berichtdoor orinake » Do 21 Apr 2011, 07:02

Hier krijgen ze dat in zijn geheel.
Als het gekweekte zalm is moet dat niet eerst de vriezer in hoor.
Enkel met wilde zalm.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Do 21 Apr 2011, 09:38

Ik geef het wel apart, omdat het vrij vet is... Ik zou 't anders gewoon proberen en kijken hoe 't valt...
Inge en Bono
5-sterren

Berichtdoor Inge en Bono » Do 21 Apr 2011, 10:20

Malamoods schreef:Ik geef het wel apart, omdat het vrij vet is... Ik zou 't anders gewoon proberen en kijken hoe 't valt...

idem! Bono kreeg tot een jaar geleden 1 zalmkop per week in een keer. Op een gegeven moment kon hij dat niet meer handelen; hij kreeg er diarree van. Nu krijgen Bono en Lizz 2 keer per week een halve zalmkop ieder en gaat het weer prima.
Malamoods
5-sterren

Berichtdoor Malamoods » Do 21 Apr 2011, 13:48

Inge en Bono schreef:idem! Bono kreeg tot een jaar geleden 1 zalmkop per week in een keer. Op een gegeven moment kon hij dat niet meer handelen; hij kreeg er diarree van. Nu krijgen Bono en Lizz 2 keer per week een halve zalmkop ieder en gaat het weer prima.

Ik geef de zalmkop wel in zijn geheel, maar haal dan de staart en 't graat eraf, die staart en graat geef ik dan een andere keer, dus zonder de kop erbij. Het is dus of-of zeg maar.  ;)
Leonike
3-sterren

Berichtdoor Leonike » Do 21 Apr 2011, 14:15

Hier gaat de staart (in stukken) naar de katten en de kop naar de hond.
Meer zalm in 1 keer zou niet goed gaan, daar raakt ze van aan de dunne.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Vr 22 Apr 2011, 12:53

Hier eten ze al hele lange tijd zalmkop incl staart en soms wel 1,2 kg in een keer zonder er verder iets bij. Hier gaat dat prima. Nergens last van. Geen harde kak geen zachte kak, alleen maar blije en voldane hondjes. Enige is dat ze even buiten moeten blijven omdat ze hun bek anders aan mij, muur of meubelen afvegen. Ja en hun boeren erna zijn wat minder ;D

Zou het gewoon uitproberen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”