allergie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

allergie

Berichtdoor Barfplaats

gerie
1-ster

allergie

Berichtdoor gerie » Vr 15 Apr 2011, 09:18

Mijn hond is 2 jaar en heeft een pollen allergie, wij wonen in de bossen en rondom veel groen dus, wat kan ik haar het beste geven?
Lizzy
Moderator

Re: allergie

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Apr 2011, 09:37

Welkom op Barfplaats.

Ik zou graag willen weten wat je hond eet. Dat is namelijk de basis van een gezond lichaam, zelfs bij allergieen.

Hoe uit de allergie zich?

Heb je al eens Puur Pollen van Puur Natuur geprobeerd?
Boeffie Blafmans
5-sterren

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Vr 15 Apr 2011, 11:44

Oh wat vervelend joh! Mijn hond heeft ook pollen allergie gehad, tenminste, dat denk ik, het is nooit bewezen, maar hij had alle signalen. Hij at destijds brok. Ik ben toen eerst kant en klare vleesvoeding gaan geven en hem gaan ontgiften (met groene leem). Na een tijd (ik geloof enkele weken tot een paar maanden) begon hij wat op te knappen. Niet dat hij er vanaf was hoor, maar het ging beter. Na een maand of 3-4 ging ik zelf samenstellen, barf voeren dus, vleesbotten, orgaan, vlees enzo. En zo af en toe weer ontgiften, soms met groene leem, andere keren met drainage compositum. Ik deed dit in samenwerking met een holistische dierenarts. Hij kreeg ook puur pollen erbij. Toen ging het met stapjes nog weer steeds beter. Hij was 1 toen het begon en toen hij 3 was, was er nog 10% over van de klachten. Inmiddels is hij 7 en al zo'n 1,5 a 2 jaar volledig klachtenvrij. Hij woont nu wel in een ander klimaat, dus misschien groeit hier niet datgene wat bij hem in NL erg gevoelig lag.
Sterkte met je hond!
nienk
5-sterren

Berichtdoor nienk » Vr 15 Apr 2011, 14:29

inderdaad wat lizzy zegt, wat eet de hond? en hoe weet je dat ze een pollenallergie heeft + wat zijn de klachten? wat heb je al aan mogelijke oplossingen geprobeerd?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”