Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pim
#1988169
Geachte lezers,

Vanacht is onze Bengaal overleden.
we hebben haar 15 december 2010 op gehaald.
gisteren avond is ze gewoon nog bij ons komen liggen en hebben we haar nog geknuffeld.

Deze morgen zijn we wakker geworden.
normaal gesproken als ze ons hoort komt ze altijd kijken.
Deze morgen was dat helaas niet het geval.

we zijn haar meteen gaan zoeken.
Boven op de zolder die we speciaal hebben ingericht hebben we haar gevonden.
boven op de krab paal.

Ze is natuurlijk onvervangbaar.

Maar hoe moet ik hier mee om gaan bij de fokker?

Ik heb haar gebeld maar ze neemt niet op.
heb de voice mail ingesproken maar ze heeft me nog niet terug gebeld.

Heb haar een mail gestuurd maar nog niks op terug gehoord.

Moet ik bijvoorbeeld haar lichaam bewaren?

kan iemand met advies geven?

alvast bedankt!

Pim
Laatst gewijzigd door pim op za 09 apr 2011, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#1988191
Beste Pim,

Sterkte met je verlies, veel te jong...

Wat je kan doen is vragen of jullie dierenarts sectie op haar wil verrichten zodat de doodsoorzaak bekend is.

Nogmaals sterkte.

Groetjes Nicole
Door flin
#1988204
jeetje wat erg!
sterkte met 't verlies


heb je enig idee of z'n hart goed was?

'k zou 't idd melden aan de fokker, en dat je niet weet wat de  oorzaak van dit plotseling overlijden is,
'k weet niet wat je precies verwacht van de fokker ?

niet iedereen is à la minute bereikbaar, misschien is de fokker een paar dagen met vakantie...

of je sectie wilt laten verrichten hangt af van jouw perzoonlijke reden;
wil je weten wat er misschien mankeerde?
of richting fokker; een aangeboren afwijking, en heel misschien compensatie?

hoe oud was't dier?

  nogmaals sterkte

@ 6 maanden, zie ik nu, da's heel jong
Gebruikersavatar
Door koekje
#1988206
Sterkte met het verlies allereerst.

Ik denk dat het goed is geweest dat je contact met de fokker hebt gezocht. Dat deze nog niet heeft gereageerd, kan allerlei redenen hebben natuurlijk.
Ik zou ook voor sectie gaan, zeker op die leeftijd en ook voor duidelijkheid richting de fokker (en duidelijkheid wat jij van de fokker kan verwachten).

Er was laatst nog een topic met ongeveer dezelfde vragen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 903.0.html
Door pim
#1988229
ze heeft al verschillende medicijnen gehad.
haar neusje zaten konstant korstjes in.
ze heeft in het begin (3 maanden geleden) heel vaak geniest.
en ook daarvoor medicijnen gehad.

ze is dus slechts 6 maanden oud geworden.
Door Lonaa
#1988232
Oh, wat verschrikkelijk. :(
Sterkte met het verlies in ieder geval.  :-*

Het lijkt me goed om contact op te nemen met je fokker.
Zelf zitten wij wel redelijk in de "bengalenwereld" met 3 van die rakkers, en ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze vandaan kwam? Welke fokker?

Zelf zou ik sowieso door een dierenarts uit laten zoeken waaraan ze overleden is.

Sterkte.
#1988464
Zowiezo enorm veel sterkte gewenst met dit veelste jonge verlies! :(

Verder raad ik je zeker aan om Sectie te laten verrichten, oa op Fip & erfelijke afwijkingen die bij bengalen voor komen.
Deze informatie is voor jezelf heel belangrijk, maar óók voor de fokker om te weten voor zijn foklijnen.

Vaak kom je er wel uit met de fokker, als dit een beetje een goede fokker is.
Maar dat neemt uiteraard niet het verdriet weg..
Door *Flip*
#1988577
wat erg, en zo jong, heel veel sterkte!

Een sectie zal ik ook zeker laten verrichten. wb de fokker, is het een bekende in 'bengaal-land' ?
Blijven proberen contact te zoeken, als ik fokker was geweest had ik het zeker willen weten.
Weet je of andere kittens uit het nest ook gezondheidsproblemen hebben/hadden? Weet je iets over de omgeving waar ze hun eerste weken hebben door gebracht?
Over compensatie, volgens mij zijn daar regels voor, bij officiële fokkers aangesloten bij stamboek. Heb je een koopcontract? Daar zal het in moeten staan, anders ff op i-net zoeken
Door pim
#1989111
Lonaa schreef: Oh, wat verschrikkelijk. :(
Sterkte met het verlies in ieder geval.  :-*

Het lijkt me goed om contact op te nemen met je fokker.
Zelf zitten wij wel redelijk in de "bengalenwereld" met 3 van die rakkers, en ik ben eigenlijk wel benieuwd waar ze vandaan kwam? Welke fokker?

Zelf zou ik sowieso door een dierenarts uit laten zoeken waaraan ze overleden is.

Sterkte.
ze komt van ashquindi uit roosendaal.
ga vandaag nog een keer proberen om te bellen.
Door pim
#1989140
Zojuist heb ik nog een keer gebeld.
en heb aan de telefoon gehad.
ze reageerde erg aardig.
en verzocht inderdaad om een sectie te laten doen.
en dan komen we er altijd uit zo vertelde ze.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1989263
Fijn dat je de fokker te pakken hebt gekregen en dat deze open staat tegen over sectie en om er samen uit te komen. Dat is een heel goed teken, richting jou.

Er zijn wel wat dingen die ik vreemd vind.
Ik kan op de website alleen vinden dat de katers op hcm en pkd getest worden. Maar niet wat de uitslagen daarvan zijn en hoevaak er getest wordt en dmv welke methoden. Ik heb ook geen idee waarom de poezen dan niet getest worden.
Fiv en Felv wordt jaarlijks op getest, maar nog steeds geen uitslagen.
Ik kan ook bij geen van de fokdieren geboortedata vinden.
Dit hoeft allemaal niet perse iets te betekenen, maar ik vind het apart.
Wat ik ook raar vind is dat ze daar de kvv koken. Zo kook je alle goede vitamines eruit. Ik neem aan dat jij dat van de fokker niet hebt overgenomen en gewoon altijd rauw hebt gevoerd.

De korstjes op haar neusje en het niezen waren waarschijnlijk omdat ze niesziekte gehad heeft. De dierenarts zal hier wel antibiotica tegen hebben voorgeschreven.
De meeste kittens krijgen in hun leven wel een keer niesziekte. Meestal blijft het onschuldig tot een traanoogje en wat genies, maar soms is het erg heftig en kunnen ze er aan onderdoor gaan. Dit is meestal met kittens waarbij het immuunsysteem erg verzwakt is; bijvoorbeeld bij straatkittens of katten die al iets anders onder de leden hebben of een dermate slecht immuunsysteem hebben door een te kleine genenpoel (dit komt alleen voor bij sterk ingeteelde katten, stamboomonderzoek voordat je een raskitten koopt kan dit tegen gaan, maar dat wist je vast zelf ook al).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door