Teken probleem

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Teken probleem

Berichtdoor Barfplaats

Wendy (boxer gek)
3-sterren

Teken probleem

Berichtdoor Wendy (boxer gek) » Wo 06 Apr 2011, 23:31

Ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry hiervoor.

Onze kater en poes zitten echt dagelijks onder de nieuwe teken, echt om gek van te worden.
We controleren ze ook echt dagelijks en verwijderen ze. Maar alle dagen halen we er met name bij de kater er minimaal 3 af. Zondag waren het er zelfs 6......
Zelf had ik er ook al eentje.
Het is niet zo dat we vlakbij het bos etc wonen, we wonen nl in een redelijk nieuwe nieuwbouwwijk. En de honden die nog niet zijn behandeld hebben er tot nu toe nog geen één gehad. Terwijl ik met hun wel in het bos geweest ben....

Had al contact gehad met de da maar die was over de middeltjes die er nu te koop waren niet te spreken. Ze werken niet bij katten, wat we vorrig jaar ook al gemerkt hadden (maar toen was het nog niet zo erg als dit jaar).
Wel hadden ze gehoord dat er een nieuw middel aankomt en ging contact opnemen met de leverancier. Maar je raad het al, niets meer van gehoord.
Wel zeiden ze al dat de werkzame stof niet echt geschikt is voor katten. Wel in een lage dosering maar dat geeft tot op heden geen bescherming tegen teken. Zouden ze de dosering gaan verhogen dan wel dag teken maar helaas ook dag kat....

Maar is er niet iets waar teken niet van houden, en huis middeltje of zo. Bv Tea tree oil hoorde ik al, maar is dat zo en kan dat ook gebruikt worden bij katten......
koekje
Moderator

Re: Teken probleem

Berichtdoor koekje » Do 07 Apr 2011, 00:06

Ik ben ook niet thuis in de middelen tegen teken, maar ik weet wel dat tea tree olie erg giftig is voor katten. Ik denk dat er weinig anders opzit dan de katten dagelijks te controleren en mbv tekentang de teken-krengen te verwijderen, om ze daarna met een methode naar wens naar de tekenhemel te helpen.
*Yvje*
5-sterren

Berichtdoor *Yvje* » Vr 08 Apr 2011, 15:28

Hmmm... ik gebruik zowel bij de honden als katten Frontline spray, tot nu toe heeft altijd geweldig gewerkt, terwijl
mijn honden toch echt ontzettend vaak in de bossen komen.
Bijna nooit teken eigenlijk... misschien 1 of 2 over de hele zomer. Ook van vlooien nog nooit last gehad,
ik spray ze in om de 4 maanden..

Ook de katten nergens last van.
Wat een onzin van die DA, er zijn genoeg middelen die werken..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op Vr 08 Apr 2011, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
*Flip*
5-sterren

Berichtdoor *Flip* » Vr 08 Apr 2011, 17:32

ik heb ooit frontline druppels gebruikt, nadat ik de 1e teek onder kats oksel uit heb moeten draaien. Daarna nooit meer een teek/vlooien gehad, is wel ruim 1jr gelden ::)
De kat werd er iets wat seniel van, vond dat zo zielig.

Veel mensen denken dat teken het meest in bossen zitten, maar ze zitten vooral in (hoog) gras.

Hebben de teken elke dag beet, of kan je ze zo van de vacht afpakken?
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Vr 08 Apr 2011, 18:54

Over de frontlinespray.
Als dat tegen de teken zou helpen, dan alleen daartegen. Vlooien zijn er resistent voor en moet er om lachen. En 2 middelen tegen vlooien gebruiken kan ook weer niet.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”