lichtverteerbare kvv oude hond

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Nathalie.
2-sterren

Berichtdoor Nathalie. » Ma 04 Apr 2011, 10:25

Vixinn (Duitse herder, teefje van ruim 12,5 jaar) heeft, sinds ze ouder is regelmatig last van haar maag. Ze eet verschillende merken kvv. (Botten kan ze niet verdragen).
Ze krijgt al niet meer twee verschillende maaltijden op een dag want dat verdraagt ze wat minder.
Wat zijn licht verteerbare kvv's? Als het kan wil ik haar toch wel verschillende merken/smaken aanbieden.
nienk
5-sterren

Re: lichtverteerbare kvv oude hond

Berichtdoor nienk » Ma 04 Apr 2011, 10:46

stap1 is wellicht kvv's geven waar geen graan of rijst in zit?

daarnaast is het misschien handig om een tijdje bij te houden wanneer ze meer/minder last heeft. opschrijven dus wat ze gegeten heeft, en hoeveel last ze had. zou kunnen denk ik dat ze de ene diersoort/merk beter kan hebben dan de ander.
mysmoothcollies
4-sterren

Berichtdoor mysmoothcollies » Ma 04 Apr 2011, 19:38

Merken die de minder vette vleessoorten in hun assorti hebben, zoals paard en konijn of haas? Tinlo heeft Paard en konijn en ook de kip is niet zo vet evenals de rund van hen. Eend is wel weer vet, net als de Makreel. Qua merk is de KIVO over het algemeen heel vet, Naturis vind ik minder vet maar daar denken anderen misschien weer anders over......Suc6 met je zoektocht!
hannabelgje
5-sterren

Berichtdoor hannabelgje » Di 05 Apr 2011, 20:19

Duck heeft een speciale voor verteringsproblemen, of die goed is weet ik niet. Ik zou kiezen voor een kvv zonder gluten en zonder groenten.
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Wo 06 Apr 2011, 16:39

Als ze al sneller last heeft van dr maag/botten niet goed verdraagt zou ik evt ook voorzichtig zijn met Tinlo want zit was meer bot in (hier poepten ze er altijd goed hard van) of heeft je hond last van hele vleesbotten?
hamada
5-sterren

Berichtdoor hamada » Do 07 Apr 2011, 21:08

Hier hadden onze honden juist dunne ontlasting op Tinlo barf menu (niet echt diarree). Op zich zal dat voor iedere hond anders zijn, maar als een hond al een kwetsbaar maag/darmstelsel heeft is dat misschien wat risicovol?
Hoewel ik het zelf niet als echt vlees vind ogen, schijnt energique een versie te hebben voor honden met een gevoelige maag (nr.4 of zo?).
Nathalie.
2-sterren

Berichtdoor Nathalie. » Za 09 Apr 2011, 12:57

Bedankt.
Vleesbotten gaat helemaal niet meer (daar moet ze van spugen). Als er veel gemalen bot in een kvv zit denk ik dat dat ook niet zo goed zal gaan maar dat weet ik niet zeker.
Ga in ieder geval een tijdje bijhouden wanneer de klachten zijn en wat ze daarvoor dan precies gegeten heeft. En dan wordt het helaas toch proberen met de ander merken hoe het gaat.
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Za 09 Apr 2011, 20:44

Is het een optie voor je om zelf te gaan malen?
Zodat je zelf kunt bepalen hoeveel vleesbot je erin doet en van diersoorten die voor jouw hond het best verteerbaar zijn?(of anders calcium-supplementen)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”