Nobivac of Vanguard

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Nobivac of Vanguard

Berichtdoor Barfplaats

yazzie
3-sterren

Nobivac of Vanguard

Berichtdoor yazzie » Vr 01 Apr 2011, 12:53

Misschien een heel rare vraag, maar enten jullie met Nobivac of Vanguard? Hebben jullie een voorkeur voor één van de twee en zo ja, waarom? Ik ga maandag lepto enten, ik durf het risico van niet-enten gewoon niet aan. Geen fijne enting en misschien is de entstof van de één minder schadelijk dan die van de ander... Weet iemand dat? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes, Yvonne.
Lizzy
Moderator

Re: Nobivac of Vanguard

Berichtdoor Lizzy » Vr 01 Apr 2011, 13:44

Bij mijn weten zijn ze beide even erg. Ik vaccineer de DHP wel Nobivac omdat die een 3 jarige registratie heeft en Vanguard heeft die volgens mij nog niet.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Vr 01 Apr 2011, 14:11

Ik vind dit op de site van Pfizer over Vanguard 7:

"Voor het handhaven van de immuniteit worden de volgende intervallen voor hervaccinatie aanbevolen: een jaarlijkse hervaccinatie tegen Leptospira interrogans en een hervaccinatie met een interval van 3 jaar tegen de virale componenten."
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 01 Apr 2011, 14:13

Mevroi Kruim schreef:Ik vind dit op de site van Pfizer over Vanguard 7:

"Voor het handhaven van de immuniteit worden de volgende intervallen voor hervaccinatie aanbevolen: een jaarlijkse hervaccinatie tegen Leptospira interrogans en een hervaccinatie met een interval van 3 jaar tegen de virale componenten."

Oh nou keurig! Dan zijn ze weer bij!
yazzie
3-sterren

Berichtdoor yazzie » Vr 01 Apr 2011, 14:17

Hmm... jammer dat daar weinig over bekend is. En ja, lepto is een rotenting maar ik heb twee reuen die ongegeneerd aan urine van andere honden likken en in de polders nog wel eens pootje willen baden in sloten, ik durf het risico gewoon niet te lopen om niet te enten. Of ik nu wel of niet ent, de keuze is sowieso niet goed maar bij deze is mijn eigen gemoedstoestand rustiger dan wanneer ik niet ent. Dus ja, dit jaar toch maar weer de Lepto. Dan kan ik weer een jaar lopen denken of ik het volgend jaar wel of niet doe...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”