Silicea / Silicium voor anaalklieren

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Stef@nie
5-sterren

Berichtdoor Stef@nie » Di 29 Mar 2011, 10:31

De anaalklieren van Maxi zijn weer enorm aan het klieren. Ik ben er 4 dagen geleden mee bij de dierenarts geweest en één klier zat behoorlijk verstopt. De klieren zijn geleegd, maar de irritatie blijft. Dit is zeker niet de eerste keer dat haar anaalklieren problemen opleveren. Haar anaalklieren zitten vrij diep, en zijn al vaak verstopt en/of ontstoken geweest.

In mijn zoektocht op het internet vond ik dat ze in de VS veelvuldig "silica" voorschrijven voor anaalklierproblemen. Het zou verzachtend werken en helpen de anaalklieren te legen. Op BP lees ik er ook wel wat over, maar ik weet niet zo goed welke potentie en in welke vorm ik het zou moeten geven. Ik lees in dit topic (http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg642956) dat C30 echt nodig zou zijn. Ergens anders lees ik weer dat dit zover verdund is dat je zo amper iets van silicium binnenkrijgt. De Amerikaanse sites hebben het over "silica 6C".
Ik durf niet zomaar wat te proberen, dus ik zou graag wat advies willen. Zou het wat zijn voor Maxi's klachten en welke potentie zou ik dan het beste kunnen geven? Als iemand ook nog weet waar ik het dan vandaan kan halen, ben ik helemaal blij :) !
Similia
1-ster

Re: Silicea / Silicium voor anaalklieren

Berichtdoor Similia » Di 29 Mar 2011, 12:18

De potentie hangt samen met of de klacht acuut of chronisch is. C30 is een middenpotentie. In Amerika
werken ze veel met C6. Je schrijft "weer" dus het betreft een terugkerende aandoening, dan kun je gerust
C30 gebruiken (dit staat niet bij de drogist maar moet bij de apotheek worden besteld).
Dosering: 2 doses per week 1 dosis is 3 granules).
Het is een breed- en diepwerkend middel wat inderdaad vaak voor verstopte of ontstoken anaalklieren wordt
gebruikt.

Succes!
Laatst gewijzigd door Similia op Di 29 Mar 2011, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”