Allergieklachten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Allergieklachten

Berichtdoor Barfplaats

samantha!
2-sterren

Allergieklachten

Berichtdoor samantha! » Zo 27 Mar 2011, 16:14

2 jaar geleden had Macho voor het eerst veel jeuk in het voorjaar.
Het is toen vanzelf wat minder geworden en na de zomer was het helemaal over, we hebben er niets aan hoeven doen.
Vorig jaar kwamen in het voorjaar de klachten terug.
Alleen nu erger en in de zomer kreeg hij ook een hotspot en allemaal rode vlekjes/blaasjes in de liezen en oksel.
We zijn toen na de DA geweest waar hij een injectie vetacortyl kreeg en AB voor de wondjes.
Die injectie hielp prima en tegen de tijd dat die uitgewerkt was was de zomer ook voorbij.
Het najaar en de hele winter heeft hij weer nergens last van gehad.
Maar nu is het sinds een week of 2/3 weer begonnen.
Zijn vacht word heel dun en begint op sommige plekken zelfs uit te vallen.
De laatste weken bijt hij vaak aan zijn voetjes/ tussen zijn teentjes en hij had daar ook wat huidonstekingen.
Sinds vandaag heeft hij ook weer van die rode plekjes/blaasjes in zijn oksels en liezen en ik zag net dat hij op zijn buik echt weer een stukje kapot heeft gekrabt :(
Aangezien de klachten in het najaar/winter telkens helemaal verdwijnen denk ik dat het dus een soort van pollenallergie is.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik moet iets doen want dit is zo sneu voor hem.
Maar ik wil eigenlijk niet dat hij weer pred krijgt.
Wat zijn de andere mogelijkheden?
Ik zag dat ze van het merk Puur ook puur jeuk en puur pollen bijvoorbeeld hebben.
Iemand hier ervaringen mee? dat kan geen kwaad om te proberen toch?
Boeffie Blafmans
5-sterren

Re: Allergieklachten

Berichtdoor Boeffie Blafmans » Zo 27 Mar 2011, 18:48

Puur pollen had bij mijn hond wel wat effect. Ik gaf op den duur ook andere middelen tegen hooikoorts, die ook voor mensen worden gebruikt. En ik gaf vaak vooraf een reinigingskuur.
Wat je kunt overwegen is een allergietest en als daar een duidelijke uitslag uit komt vervolgens met behulp van nosoden de allergie proberen te verminderen. Bioresonantie is ook een mogelijkheid. Met beide heb ik geen ervaring, mijn hond is 'eroverheen gegroeid'.
Sterkte, vervelend is het voor je hondje en ook voor jou :-\

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”