Slechte knagers

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Slechte knagers

Berichtdoor Barfplaats

fem fatale
5-sterren

Slechte knagers

Berichtdoor fem fatale » Do 24 Mar 2011, 18:09

Mijn katten zijn prima barfers, maar in vergelijking met de fretten vind ik ze maar slechte knagers. De fretten eten álles op, behalve een overdaad aan veren, maar ik ben nog nooit iets tegengekomen wat ze te hard vinden. Sterker nog, de extra harde onderdelen wordt voor gevochten, Puk en Jip houden wel van een beetje stevig knaagwerk.

Maar mijn katten laten vanalles liggen, borstbenen van duiven, schedels van grote ratten, Plien eet zelfs geen schedels van grote muizen (maar Jet vind die heel lekker, dus die eet ze dan voor haar op), zelfs vissenkoppen laten ze liggen.
Zouden ze het nou echt niet kunnen, omdat ze wel wat minder stevige kaakjes hebben dan de fretten, en ook wat minder kaakspieren, of zijn mijn katten gewoon verwend en eten ze dingen niet als ze er een keer echt moeite voor moeten doen?
Limpy
5-sterren

Re: Slechte knagers

Berichtdoor Limpy » Do 24 Mar 2011, 18:21

Ik gok het laatste, hier ook zo´n onnozelaar die ratten/muizenkoppen laat liggen...
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Do 24 Mar 2011, 18:48

Maar hoe krijg ik ze dat knagen aangeleerd? De fretten krijgen geen nieuw eten tot het oude op is, maar als ik dat bij de katten probeer eten ze gewoon niet meer en na 24 uur durf ik het niet meer vol te houden. Maar zelfs als ik ze dan een klein hapje geef, en dan weer een halvendag wacht, eten ze daarna de harde stukjes niet op.
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Do 24 Mar 2011, 18:59

(laten)hameren wellicht?
Dat helpt iig wel hier voor de wat hardere karkas-onderdelen.
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Do 24 Mar 2011, 22:47

Maar eten ze ze na een paar keer hameren wel gewoon zelf? Als ik steeds mensen moet laten komen voor het hameren wordt het zo'n gedoe. (En smurrie, rattenhoofdjes worden vast niet frisser van een hamer).
Limpy
5-sterren

Berichtdoor Limpy » Do 24 Mar 2011, 23:07

Voor de rattenhoofdjes heb ik mijn rooie kliko pekke, op een muis/rat-dag rent hij braaf achter blixa aan om de koppies te scoren... bij jou zullen puk en jip er wellicht wél blij mee zijn?
Bij de 2 moeilijke knagers hier hielp het hameren wel en na een paar keer hoefde het niet meer.

Als je polsen geen hamer houden, wellicht je voet er eens op zetten met stevige schoen aan? Bvk buiten doen...
Ik ben hier ook wel eens per ongeluk op een verdwaalde wervel of wat anders hard gaan staan en dan zei het best krak en smaakte toch nog goed volgens de katsels.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Do 24 Mar 2011, 23:24

Even met de rolstoel over karren, is tie ook plat.
fem fatale
5-sterren

Berichtdoor fem fatale » Do 24 Mar 2011, 23:42

Limpy´s aai-assistente schreef:Voor de rattenhoofdjes heb ik mijn rooie kliko pekke, op een muis/rat-dag rent hij braaf achter blixa aan om de koppies te scoren... bij jou zullen puk en jip er wellicht wél blij mee zijn?

Puk en Jip zijn dol op hun eigen kliekjes, ook als ze een week ergens verstopt onder hebben gelegen en ik een flinke zoektocht op touw heb gezet ivm de geur, maar kliekjes van de katten blieven ze niet.

Ik vind de rolstoeltip wel een goede, zal er dan wel een zakje omheen doen...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”